Nä inte nu, fick ett jobb som drog ut på tiden samt fixa nya rör verkstan med tryckluft. mm.
Ska plocka ihop motorn snart, kanske nästa vecka om det blir glapp i väntan på delar till "huvudet" som kunden väntar på. (Bäddfräs)
I morgon ska vi testa brorsans -27a om de går ista
Ska korta ekrar till bakhjulet i veckan som 1:a jobb, till Rexen, hittade ekrar i Tingsryd på marknaden som var ca 20 mm för långa.
Saknades några samt en del var för smala.
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
I dag blev det till och testa lite med brorsans 27a
Stälde tändningen och fixade till lite olja mm
Gnistan var lite för klen så att kicka var inte någon idé.
Blir till och putta med moppen nästa gång.
Vi testa m att springa men man har ju ingen kondis längre
Bilagor
Ariel -27
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Inte i nuläget, hans bakhjul blev plötsligt lufttomt så han skulle titta på det, tyvärr är ju inte gummit så mjukt, tror det är sen farsan körde på 50 talet
Hans intresse är ju inte så intensivt.
Snygg hoj är det utvändig broms på den bak?
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Brukar ej leva i en evighet tyvärr(fast jag gillar ha gamla). Sen har man väl en förkärlek att ta på sig för mycket
Annars har jag en Villers 147cc 1923 och en ram för framtiden, de klassades som första lättviktaren tills det blev förbjudna 1928 då det är en cykel med motor och 98cc tog över. Annars är 1900-10 roligast i min bok med helt andra kubik.
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Snygg klart det är en tidig 1900 och med charmen som ingår med det
I kväll,, 1a gången på länge det blev något gjort på Rexen
fixade kamaxelagringen och plockade ihop oljepumpen.
Blev ett glapp mellan jobben då delarna ligger i Spanien.
95k för fyra drev!!! tur det inte var till min Rex
några bilder som blev i kväll.
Bilagor
Pacman?
Senast redigerad av Mixter den 20 okt 2023, 21:02, redigerad totalt 1 gång.
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
95k för 4 drev känns lite väl om det ej var 95kr?
Själv brottas jag med om jag ska fortsätta bränna pengar på 1923-28 Rex Villers då delar är dyra som större kubik.
Man fastna ju för dem för de hade ju rätt stil
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Fränt med gamla motorer, enkelt och går ju i princip alltid att fixa till lite nya delar
Dom som tror att rullvippor är modernt ska titta lite extra på dessa nästan 100år gamla grejor
Blev ett par timmar och nya rullar fans i ett gammel järnbit den är nog endast 10 år gammal.
Bilagor
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
I ämnet rullvippor, ja det är ju som det är, därför gick man och köpte en låda Lager, rullar och vippor för över 3 lax. Just den grejen förstår nog inte många
1st K50 och NV5 och en MCB 1293 E-type. Sen ett 27tal mc, och för mycket bilar
Alla fordon trots ålder ska man ha i gång....
Blev lite tid i dag så veguset är ihopsatt, är detnågon so. Har en aning om hur denna axel ska sitta? Fins ingen märkning som verkar logisk.
Bilagor
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
ESGEE skrev: ↑12 nov 2023, 16:56
Ser fint ut ändå, har du ingen bok eller nåt på det hela?
Tack, om du mins hur det såg ut förut såå,,, Nä har ingen bok alls, och när jag delade på det så var allt en enda rosthög.
Spåret förbinder vevhuset med den lilla "sumpen" en kort stund per varv, troligt för att suga eller trycka upp olja genom mässingsröret och vidare till vevlager mm.
Jag ska googla och även besöka min gode vän om han vet, troligt att han gör det.
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!
Blev en stund i tomteverkstan
Skulle ju bara fixa bakhjulet fattades några ekrar, men det var inte så lätt som jag trodde
Före
Dom hade böjt dit dom förra gången, så jag tänkte bäst att göra det riktigt.
Och då fixa bromstrumman med.
Bilagor
Bromsarm
Bromstrumman
Det finns två sorters människor, de som får saker gjorda och de som tar åt sig äran.
Det gäller att tillhöra den förstnämnda för i den är det lägre konkurrens!