Rexxy skrev:Idag fick jag insuget fixat! Pratade med en lärare i min skola. Han sa att det skulle bli för svagt med standard insugssätt. Så han rekommenderade mig att få dit en platta över insuget. Och sen gänga. På så sätt kan jag bygga eget insug. Så jag åkte till ett företag som heter Rampus, aluminiumexperter. Så en kille kapade till en platta, borrade hål och svetsade fast den för en hundring!
Tillbaka i verkstan putsade jag till insuget, gängade fästhål, tillverkade ett insug som passade cylindern och slängde ihop allt. Nu startar den igen!
Jag ville du skulle av mitt PM ar ju det jag sa Rexxy att man kan lösa problem med annat sätt...
Typ exmpel som Conrad gör, passar inte det gör man om så att det passar...du är lite för ung för detta Rexxys...men du lär... <!-- </EdIndex> --></div>
Rexxy skrev:Idag fick jag insuget fixat! Pratade med en lärare i min skola. Han sa att det skulle bli för svagt med standard insugssätt. Så han rekommenderade mig att få dit en platta över insuget. Och sen gänga. På så sätt kan jag bygga eget insug. Så jag åkte till ett företag som heter Rampus, aluminiumexperter. Så en kille kapade till en platta, borrade hål och svetsade fast den för en hundring!
Tillbaka i verkstan putsade jag till insuget, gängade fästhål, tillverkade ett insug som passade cylindern och slängde ihop allt. Nu startar den igen!
Jag ville du skulle av mitt PM ar ju det jag sa Rexxy att man kan lösa problem med annat sätt...
Typ exmpel som Conrad gör, passar inte det gör man om så att det passar...du är lite för ung för detta Rexxys...men du lär...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite bilder på insuget då!
Min svetsfog på insuget behöver ni inte ens nämna.
Sen blev det provkörning med den nu. Sist gjorde den 54km/h liggandes på styret! Nu gör den 56km/h sittandes normalt, MEN, det finns något varvstopp där. Jag känner att den vill varva mer, för den stannar mitt i effektbandet. Ingen skillnad om jag ger den mer eller mindre soppa, oavsett växel.
Så det blir att felsöka för att hitta felet. Kanske är så enkelt att brytaren inte hänger med? Kanske igensotad pipa? Kanske fel tändpunkt! Aja, bara att kolla upp det! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var en rejäl klamma du använder,om det var den du använde när du drog av insuget så förstår jag att insuget gick av.
Men men,man tager vad man haver
Lycka till i felsökningen,skam den som ger sig <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Svets??? såg mer ut som hönsskit
Men bara det håller så spelar det ju ingen roll
Rexxy skrev:Lite bilder på insuget då!
Min svetsfog på insuget behöver ni inte ens nämna.
Sen blev det provkörning med den nu. Sist gjorde den 54km/h liggandes på styret! Nu gör den 56km/h sittandes normalt, MEN, det finns något varvstopp där. Jag känner att den vill varva mer, för den stannar mitt i effektbandet. Ingen skillnad om jag ger den mer eller mindre soppa, oavsett växel.
Så det blir att felsöka för att hitta felet. Kanske är så enkelt att brytaren inte hänger med? Kanske igensotad pipa? Kanske fel tändpunkt! Aja, bara att kolla upp det!
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett tips, ett sånt där klammer deformerar mer än det hjälper egentligen, med ett sånt drar det bara åt från två håll så att det blir ovalt, du ska ha ett klammer som drar åt runt hela istället (runt med två flänsar och en skruv mellan flänsarna är bättre). <!-- </EdIndex> --></div>
Amarace skrev:Ett tips, ett sånt där klammer deformerar mer än det hjälper egentligen, med ett sånt drar det bara åt från två håll så att det blir ovalt, du ska ha ett klammer som drar åt runt hela istället (runt med två flänsar och en skruv mellan flänsarna är bättre).
Jag vet, men som sagt. Jag har ingen sån. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har inte alla minst ett halvdussin slangklämmor liggande någonstans där man behöver gå igenom halva verkstan för att hitta dom? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag pulade jag i flera timmar med Rexen, för att få ordning på "varvstoppet".. Men utan framgång. Justerade brytarna mellan 0.25 till 0.40. Kopplade ur dödaren, Byte placering på kondensatorn, bestyckade om förgasaren, tog av avgasröret, monterade brytare med dubbla bladfjädrar, justerade gnistgapet...
Kortade t.o.m ner kröken, för att effekten kanske ligger för lågt! Det gjorde faktiskt en hel del, på effekten! För nu började kopplingen slira.. Men på samma varvtal, samma varvstopp...
Så... Nu tar jag ducatisystemet som sitter på min GLX och monterar på Rexen! Jag kör aldrig min GLX, så systemet gör mer nytta i Rexen. GLX'n får ett ordinärt boschsystem.
Vi får se om det hjälper emot problemet.
Eller om ni har något tips på vad som kan vara fel? <!-- </EdIndex> --></div>