<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har var otroligt slö i dag, men fick ihop en stötdämpare i morse, sedan lite av bakljuset... sist i dag hängde jag upp måtårn och försökte få till en gnista, men den uteblev liksom min egen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hittade en lämplig tändhatt i svärfars små lådor äkta bakelit och till den hissnande summan av 2 kronor och 25 öre (Från OK ) Men ingen gnista i allafall
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det vanliga tändstiftskrånglet hos en tvåtaktsmotor förekommer ej.
Var det nån som skrev hihi <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Micklat lite med Ducatin nu på fm. ska fixa till styret, och då tar man ju som vanligt bort gashandtaget Hmm.... som vanligt ja...
Inbyggd gas inne i styret, gaswiren kommer ut ur ett litet hål en bit ned på styret, ett löpande kolvstycke ? inne i styret som drar i wiren och en hylsa utanpå med "skruvade" spår i .... eller.. Ni kanske förstår på bilderna
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ex Indian har andvänt samma system, väldigt bra men kostsam. Ducati förlorade pengar på fyrtaktsmopeden på slutet just för att den var för invecklat/gedigt byggd. Så de gick sedan över till att köpa standardelar inklusive tvåtaktsmotorer från underleverantörer och sätta ihop istället för att tillverka det mesta själva. Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>