Lasses Ducati Cucciolo NU JÄV..R !!!!!!!

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Lasses Ducati Cucciolo NU JÄV..R !!!!!!!

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, då är jag redo att sätta igång Cucciolo projekten ! (Cucciolo = Valp)
En ska renoveras till den man jag hämtade allt från, en ska byggas ihop till mig, sedan får vi se vad som i delar blir över !

Kvällen började bra ( I Sigges ögon :lol: Sigge älskar kartonger, frigolit och framför allt tidningspapper ! strimlat tidningpapper fick han uppleva för första gången i kväll :oops:
Det blev inte så bra för mig :shaking shocked: råkade tappa denna stora kartong här i hallen pga. att jag klämde tummen i släpkärran ute (blåser småjävlar) svingen rullade hela vägen ned för trappan :lol:
Då så Sigge sin chans mistick_yes.gif kastade sig i tidningspappret och fick "tokspel" .............. Jag fick dammsuga :x

Bild

Nåväl, nästan allt är nu upp-plockat i "Väntrummet"

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Senast redigerad av Lasse väss den 22 jan 2014, 12:06, redigerad totalt 3 gånger.
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Re: Lasses Ducati Cucciolo 55

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev: En ska renoveras till den man jag hämtade allt från, en ska byggas ihop till mig, sedan får vi se vad som i delar blir över !
Låter som en bra deal, en eller två av samma då man ändå renoverar spelar ju ingen roll. Ska bli riktigt skoj att följa detta!
Sigge verkar vara som våran Maja Mustang, fast hon käkar till slut upp frigoliten och får ont i magen. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett projekt till :shock: :lol: :lol: Att du orkar att ha så många projekt igång samtidigt,imponerande.
Nu har du väl o grotta i så det räcker hela vintern,ska bli kul å se vad det kan bli av sådana där pizza maskiner :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Heter den inte 55e när den har bakfjädring?
Jag tror det är så i alla fall. :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
BjörnK

Inlägg av BjörnK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lycka till med detta, Lasse!

Ska bli spännande att följa, dessa 4-taktare kan jag absolut inget mer om, än att jag sett dem på bild. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->LASSE: Du vill inte höra min åsikt om utseendet på dessa tingestar :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

alf-johan skrev:LASSE: Du vill inte höra min åsikt om utseendet på dessa tingestar :wink:
Avgasröret är i allafall jättegulligt :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Levve

Inlägg av Levve »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Grattis Lasse till att du äntligen vågar komma ut ur garderoben å satsa på 4-takt! Mvh. Lifan-Lasse oregonian_congratulations.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tycker det är riktigt frän modell på *spagettimopparna* ska ju se ut så när det är gammla pryttlar.. :) ska bli kul att följa din renovering... 8) <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, Levve ! Skönt att erkänna, så nu är det officiellt :angel_grin:

Har i allafall skruvat bort den fina tanken på en av dom, den ska i morgon på scaning av färgnyans, den moppen kommer att hellackeras till ägaren !
Ramen som ligger på golvet och delarna till den är redan lackade, med sååå uruselt :x

Made in Italy står det på tanken

Bild :) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Föresten 8) Ni kan snacka Bing, Mikuni, PWK, Dellorto osv.. men här kör vi orginal med äkta WEBER :finger:

Användarens profilbild
selma
Forumsponsor

Inlägg av selma »

Lasse väss skrev:Föresten 8) Ni kan snacka Bing, Mikuni, PWK, Dellorto osv.. men här kör vi orginal med äkta WEBER :finger:

Bild
Ja då är det bara att smäcka på en 45á så är det klart,fast dubbla är ju fränare :lol: :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Monark E-type 1293-73 Sachs GS 50cc Perego 6vxl
Monark E-type 1293-73 Sachs GS YZ80 6vxl
Crescent 1125R-57 EKF Athena 80 4vxl
Crescent 80S-68 Sachs Jikow YZ80 5vxl
Crescent 1135-58 EKF Barikit 88 slidmatad 4vxl
Crescent 1143-62 60cc 3vxl
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

Lasse väss skrev:
alf-johan skrev:LASSE: Du vill inte höra min åsikt om utseendet på dessa tingestar :wink:
Avgasröret är i allafall jättegulligt :oops:
Ja det är gulligt :oops: :D och en sån motor går alldeles utmärkt :D <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
HSE

Inlägg av HSE »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->1958 när jag först såg en sådan Ducati moped var det det snyggaste i mopedväg jag sett! Så men får jämföra med övriga mopedrar från den tiden ,Monark, Huskqvarna, Cresent raketare osv. Som 13 åring då bestämde jag mig för att en sån skulle jag ha när ett gäng tuffa grabbar kom farande på sådana moppar till en VM tävling för motorcyklar nedåt skåne. Mvh HSE. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, det ska bli jäv... kul att få köra en sådanhär manick :lol: Ni får nog prova en av dom på Mellsta nästa år :wink:

Skriv svar