vill ogärna spraykladda på den men kan hända skölden får lite färg när hjulet får nya bromsbackar om ja finner några till den.Pälle skrev:Ser ju najs ut! Budgetrenovering de luxeNiklasHögberg skrev:glömde av en bild. fick ju hem 2 lite slitna men hela gaffelplåtar som monterats. vet att navet är slitet o fullt. men de står ja ut med, har ej råd att köpa NOS prylar till den, saker o ting är rena och hela iallafall. samtidigt vill ja inte kladda o måla naven. får slita flitigt på den sen så har den snart en patina som passar den bra.
Rent o snyggt men lite silverfärg kan du väl bjuda bromsskölden på?
Crescent 1145. under omvårdnad
-
-
motorn är ju i grund o botten en vanlig sachs maskin. avgassystemet tycker ja har ganska snygg design. den kanske inte e snygg som modell men ja gillar den och har nu äntligen funnit en, den har ju dessutom inte kostat många kronor när den är klar.mopedus skrev:Ja det där är nog det fulast som finns i mopeväg. Ful design, ful motor (fulare än Puch) och fult avgassystem.
Grattis till ett bra köp.
Ja den är ju häftig på sitt egen sett. Dom är ju ett blickfång.NiklasHögberg skrev:motorn är ju i grund o botten en vanlig sachs maskin. avgassystemet tycker ja har ganska snygg design. den kanske inte e snygg som modell men ja gillar den och har nu äntligen funnit en, den har ju dessutom inte kostat många kronor när den är klar.mopedus skrev:Ja det där är nog det fulast som finns i mopeväg. Ful design, ful motor (fulare än Puch) och fult avgassystem.
Grattis till ett bra köp.
-
Här går det mycket sakta nu när upploppet inför start är nära monterat alla wirear utom koppling. sen är det el och kedja kvar, sen kan ja nog tanka o se om motorn lever, i nuläget blir det inget trim men om den går hyggligt fint så kommer en reed cylinder monteras som skall borras upp till ev 41mm
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
jo ja har ju rydahls i grannkommun de kan nog lösa mitt problem om ja inte finner vad ja söker. för övrigt e de inte mkt kvar nu innan ja kan sparka liv i den!a@westman skrev:hittar du inga nya finns ju möjligheten att byta bromsband på dom gamla. gjorde det på min 1238 för några år sedan. kosta en 100kr då vill jag minnas:-)vill ogärna spraykladda på den men kan hända skölden får lite färg när hjulet får nya bromsbackar om ja finner några till den.
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
nu börjar min tråd trilla ner en bit på grund av stillestånd i projektet, men puch60 räddar det hela så nu väntar ja paket med posten och där i skall en fin bromssköld med backar ligga så den hamnar på hjul igen sen skall kedjan monteras så ja kan känna om växellådan lever som den ska. 

Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
nej men det behövs sköld för att montera hjulet o så himla skoj e de inte att plocka på o av hjulet flera gånger så nu e den en enhjuling i väntan på frisk sköld med nya backar.Pälle skrev:Härligt! Bromsar behöver man väl inte för att kunna provköra...
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
- Lasse väss
- Forumsponsor
-
-
Äntligen står den på 2 hjul igen. puch60 räddade mig. han sände med bromsbackar som faktiskt passade utan modifiering. så nu har den broms.
så nu kan de nog bara gå framåt med projektet. lägger med inköpsbild samt hur det ser ut nu. de vart ju knappast sämre.

Uploaded with ImageShack.us

så nu kan de nog bara gå framåt med projektet. lägger med inköpsbild samt hur det ser ut nu. de vart ju knappast sämre.

Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
-
monterat på avgassystemet helt nu. kröken hade lite rost men det syns ej. det är originalröret så ja ville använda det. de blir någon sak i taget som ja monterar så till slut kanske objektet e färdigt.

Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248