Crescent Scoterette -64
- JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Javisst, jag kanske uttryckte mig luddigt. Om felet är toppackningen kan ju den frånvarande fläkten vara en bov i dramat men om det är tändspolen så har den ju bara lämnat in av ålderssvaghet. Tack för tipset, förresten, ska mäta spolen. <!-- </EdIndex> --></div>
- JanneHagnell
-
- JanneHagnell
- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har en fin fläkt med skruv till din Skoterett, jag såg på svänghjulsbilden att du har bulten på svänghjulesaxeln för att fästa den. Visst är gängorna bra på den?
Fläkten är hel och utan sprickor. Bara lite smutsig/dammig.

Den är packad och klar om du vill köpa den. Jag pm:ar pris. <!-- </EdIndex> --></div>
Fläkten är hel och utan sprickor. Bara lite smutsig/dammig.

Den är packad och klar om du vill köpa den. Jag pm:ar pris. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Josefine Andersson
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej Janne!
Jag har blivit så inspirerad av dina bravader med Skoteretten att jag köpt en egen
Fick tag på en på Tradyra som verkar riktigt fin men slö... Hämtar den imorgon kväll så sen lär jag vilja byta erfarenheter här på forumet. Om den strular får man väl trösta sig med att det allafall är den snyggaste mopedscootern. Blir skönt med en glidare som komplement till "Skökan" och "Grymmen".
Mvh
Rikard <!-- </EdIndex> --></div>
Jag har blivit så inspirerad av dina bravader med Skoteretten att jag köpt en egen

Fick tag på en på Tradyra som verkar riktigt fin men slö... Hämtar den imorgon kväll så sen lär jag vilja byta erfarenheter här på forumet. Om den strular får man väl trösta sig med att det allafall är den snyggaste mopedscootern. Blir skönt med en glidare som komplement till "Skökan" och "Grymmen".
Mvh
Rikard <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det nån som är intr av kompl avgassystem till scoterett ?
http://www.tradera.com/Avgassystem_scooterett_NOS_-auktion-71381394 <!-- </EdIndex> --></div>
http://www.tradera.com/Avgassystem_scooterett_NOS_-auktion-71381394 <!-- </EdIndex> --></div>
-
- JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
) Men du, kolla GENAST att den har fläkt på svänghjulet och kör den INTE om den inte har det. Annars hamnar du nog i samma sits som jag. 
Men nu har ny tändspole och tändkabel anlänt så jag väntar bara på fläkten från Josefine. Sedan SKA det bara bli ordning!!
<!-- </EdIndex> --></div>
Way to go, man! Det var utseendet vi föll för också, den får verkligen folk att vrida nacken ur led (ja, så mycket har vi i alla fall kört den att vi vet det...Lordhelmet skrev:Hej Janne!
Mvh
Rikard

Men nu har ny tändspole och tändkabel anlänt så jag väntar bara på fläkten från Josefine. Sedan SKA det bara bli ordning!!

- Raketsport
- Site Admin
- Kontakt:
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jodå, här fanns det iallafall fläkt, såg det idag när bakskärmen demonterades för att rengöra förgasaren och konstatera att flottörnålen inte satt i läge, nu gör den det 
På lördag är det nattrally och även om det är min sambo som skall köra den här så insåg jag efter första provturen att det får vara nån måtta på vibrationerna hur kul det än är:shock:. Det ska tydligen sitta nån sorts "gummifjong"? mellan bakskärm och ram(under sadeln). Tittade på sprängskissen men inser att jag måste kolla på "Jossan och Monas" Skoterett vid nästa besök. <!-- </EdIndex> --></div>

På lördag är det nattrally och även om det är min sambo som skall köra den här så insåg jag efter första provturen att det får vara nån måtta på vibrationerna hur kul det än är:shock:. Det ska tydligen sitta nån sorts "gummifjong"? mellan bakskärm och ram(under sadeln). Tittade på sprängskissen men inser att jag måste kolla på "Jossan och Monas" Skoterett vid nästa besök. <!-- </EdIndex> --></div>
- JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Är det den här gummifjongen du menar? Två styck ska sitta mellan tanken (ja de vilar förstås inte mot tanken utan ramen) och bakskärmen. Det fanns i alla fall på min och den vibrerar inte farligt när den går, vilket ju faktiskt hänt..Lordhelmet skrev:Jodå, här fanns det iallafall fläkt, såg det idag när bakskärmen demonterades för att rengöra förgasaren och konstatera att flottörnålen inte satt i läge, nu gör den det
På lördag är det nattrally och även om det är min sambo som skall köra den här så insåg jag efter första provturen att det får vara nån måtta på vibrationerna hur kul det än är:shock:. Det ska tydligen sitta nån sorts "gummifjong"? mellan bakskärm och ram(under sadeln). Tittade på sprängskissen men inser att jag måste kolla på "Jossan och Monas" Skoterett vid nästa besök.

- JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har ibland, vid hotande arbetslöshet, muntrat upp stämningen med att säga att "Jaja, jag har ändå inte tid att jobba!". Idag låg ett litet paket och väntade på mig när jag kom hem men när hushållssysslorna var gjorda och barnen nattade så var kvällen och jag slut.
Men hann i alla fall packa upp fläkten samt grejerna jag beställt tidigare. Så nu ligger alla delarna som en fungerande Scoterette behöver där, men snart så... 

-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med lite flyt har du snart snurr på rovan då? Det måste ju ge sig med allt elände till slut tycker jag.
Nä det där är bakfjädringen, det jag saknar är tydligen någon sorts mellanlägg mellan yttre bakskärm och ram vid fästskruven under tanken alltså vilande på plåtbygeln som går över tanken(det där blev rörigt?) Kan du ta en dust med kameran på din igen så vore det bussigt.
//Lorden <!-- </EdIndex> --></div>
Nä det där är bakfjädringen, det jag saknar är tydligen någon sorts mellanlägg mellan yttre bakskärm och ram vid fästskruven under tanken alltså vilande på plåtbygeln som går över tanken(det där blev rörigt?) Kan du ta en dust med kameran på din igen så vore det bussigt.
//Lorden <!-- </EdIndex> --></div>
- JanneHagnell
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mellan bygeln som går över tanken och själva kåpan, menar du? Där har jag inget vad jag minns, men det skulle inte förvåna mig om det ska vara något där. Min Scoterette verkar ju ha mist en del grejer under årens lopp. 
Fast min vibrerar ändå inte så jag undrar om det kan vara något annat, typ sitter motorn fast ordentligt?
Snygg avatar du har, förresten!

Fast min vibrerar ändå inte så jag undrar om det kan vara något annat, typ sitter motorn fast ordentligt?
Snygg avatar du har, förresten!