Conrad Engström skrev:Jag har ALDRIG brytt mig om hålet på skruven !Det är för mycket olja om den kommer ut ! Öppna lilla luckan på sidan. Stick ner en mejsel till botten på vx lådan. Det skall vara ca 8-10 mm olja på mejselspetsen.
Men när man just har fyllt på är det mera.
Varför inte göra som man ska göra? Ställ moppen rakt ej lutande låt stå en timme så oljan hinner jämna ut sig i lådan öppna nivåskruven låt överflödet rinna ut.
Moppen kan stå ett år och det fins fortfarande olja kvar mellan motorhalvorna.
Om moppen står rakt och man demonterar transkåpan, rinner inte all olja ut ! <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det spelade ingen roll åt vilket håll hålet pekade. Jag täppte igen hålet i skruven så nu läcker det inget. <!-- </EdIndex> --></div>
60+ skrev:Det spelade ingen roll åt vilket håll hålet pekade. Jag täppte igen hålet i skruven så nu läcker det inget.
...Med risk att få övertryck i växellådan och trycka in allt i vevhuset.. Hålet finns där av en anledning. Växellådsventilation. <!-- </EdIndex> --></div>