1134 HPD is-racer

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
cobra karlsson
Inlägg: 3240
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den är nog breddad i baksvingen får kolla in den närmare på Mellsta nästa vecka för han brukar vara där . <!-- </EdIndex> --></div>
Naeri
Inlägg: 731
Blev medlem: 18 mar 2010, 00:00
Ort: Visby

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:Den är nog breddad i baksvingen får kolla in den närmare på Mellsta nästa vecka för han brukar vara där .
Jo, den ser lite bred ut om baken. Har funderat på att bredda i baken, men det kanske inte behövs så mycket förstärkningar med en ynka 50cc? <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
cobra karlsson
Inlägg: 3240
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä dom är väl starka nog det enda jag märkt när jag kört med mina är att dom kan flexa strax ovanför motorfästet pga att jag inte använder det främre topplocksfästet när jag har zundappmotor på dom.Man kanske skulle göra ett toppfäste så motorn håller ihop ramen lite extra :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Naeri
Inlägg: 731
Blev medlem: 18 mar 2010, 00:00
Ort: Visby

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:Nä dom är väl starka nog det enda jag märkt när jag kört med mina är att dom kan flexa strax ovanför motorfästet pga att jag inte använder det främre topplocksfästet när jag har zundappmotor på dom.Man kanske skulle göra ett toppfäste så motorn håller ihop ramen lite extra :roll:
Jag har mätt lite och listat ut att jag får plats med främre motorfäste, så det ska nog hålla i så fall. <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Naeri
Inlägg: 731
Blev medlem: 18 mar 2010, 00:00
Ort: Visby

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lekt lite smed idag, hempulad avgasfläns

Bild


Och hittade lite lämpliga rörvinklar hos farsan. Vet inte om det håller med koppar?

Bild
:? <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
56:an
Forumsponsor
Inlägg: 11130
Blev medlem: 27 jan 2011, 00:00

Inlägg av 56:an »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Håller gör det nog men koppar är också den av de bästa värmeledarna vilket i det här fallet är mindre bra :idea: <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Långa insugningsrör minskar varvet. <!-- </EdIndex> --></div>
Naeri
Inlägg: 731
Blev medlem: 18 mar 2010, 00:00
Ort: Visby

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
56:an skrev:Håller gör det nog men koppar är också den av de bästa värmeledarna vilket i det här fallet är mindre bra :idea:
Jo, jag vet, men hoppas att det långa (varvsänkande) insugsröret ska hinna svalna lite innan framme vid fuggen.
Cylindern håller sig förvånansvärt sval även vid stillastående tomgasande, så hoppas det ska funka.

Vad gäller varvet tycker jag att den varvar tillräckligt ändå. Är dock seg i gasresponsen, huvudmunstycke eller nåt annat tjall? <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Naeri
Inlägg: 731
Blev medlem: 18 mar 2010, 00:00
Ort: Visby

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har nu testkört med en massa olika munstycken, går fint vid torrgasning, men så fort det börjar gå tungt vill den dö, som om den får för lite soppa, fast det kan det väl inte vara om man uppe 220 i huvud? Eller bör man trimma bensinkranen för att få tillräckligt flöde?

Misstänker dock att det kan vara tändningstjall, kör med vanligt brytarsystem. Några tankar? <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
cobra karlsson
Inlägg: 3240
Blev medlem: 03 dec 2008, 00:00
Ort: SMEBACKEN
Kontakt:

Inlägg av cobra karlsson »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så jävla stort munstycke :UH: <!-- </EdIndex> --></div>
Naeri
Inlägg: 731
Blev medlem: 18 mar 2010, 00:00
Ort: Visby

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
cobra karlsson skrev:Så jävla stort munstycke :UH:
Har testat från 170, men stiftet är fortfarande vitt. Den går ju doxk inte som den ska så man kan väl inte lite på stiftfärgen... <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor
Inlägg: 5504
Blev medlem: 08 sep 2010, 23:00
Ort: Mora/Nusnäs, Sverige

Inlägg av Lasse väss »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->170 22_yikes.gif 22_yikes.gif

Nått stort fel där någonstans staff_36-1 <!-- </EdIndex> --></div>
Naeri
Inlägg: 731
Blev medlem: 18 mar 2010, 00:00
Ort: Visby

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:170 22_yikes.gif 22_yikes.gif

Nått stort fel där någonstans staff_36-1
Hmm, har blivit tipsad om att experimentera runt 180 från olika håll, men är ju tydligen helt ute o cyklar då?

HAr aldrig försökt mig på en mikuniförgasare till en moppe förut :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Användarens profilbild
Hasse
Forumsponsor
Inlägg: 4294
Blev medlem: 23 jul 2008, 23:00
Ort: Ullånger

Inlägg av Hasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det en Mikuni vm 151 20mm?
I så fall om du inte har nåt herrejösses-trimm så blir det alldeles för fet blandning med så stora munstycken. <!-- </EdIndex> --></div>
Naeri
Inlägg: 731
Blev medlem: 18 mar 2010, 00:00
Ort: Visby

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Hasse skrev:Är det en Mikuni vm 151 20mm?
I så fall om du inte har nåt herrejösses-trimm så blir det alldeles för fet blandning med så stora munstycken.
Det är en mikuni vm151 20mm som ska mata en 50cc sk 6,25hk mahlecylinder. <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Skriv svar