Frågor ang sachs 50s

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Man kan montera 6 petade lådan från en 125a. Man får klyva kickdrevet och byta mekanismen innanför vänster kåpa. Man får svarva upp för större packbox på utgående axeln. Den lådan tar man inte dö på. :wink:
Jag har byggt om en åt en kille här på forumet. Han har YZ 80 cylinder på den. <!-- </EdIndex> --></div>
testo
Forumsponsor
Inlägg: 637
Blev medlem: 18 jan 2012, 00:00
Ort: Norrtälje

Inlägg av testo »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med andra ord så är det ett bra objekt! ( Hoppas jag) Återkomer i frågan senare i renoveringstråd då sonen och jag har två gemensama projekt denna vinter. Han en F50 som vi köpt som skrot.(men det börjar likna något)!
Och jag med en DBS Panter som om allt går som jag tänkt ska norskifieras++ (50s) eller 80sw eller vad det nu är för motor som vilar på arbetsbänken. <!-- </EdIndex> --></div>
Mcb 1248 75
Mcb 1293 75
Mcb 1194 67
Mcb 1294 77
Dbs Panter 75
Dbs Sport 70
Zündapp KS50 75
Puch Maxi 76
Crescent 1138 60
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med Athena 80 på 48mm slag, ger ju tokhöga spoldurationer. :hmm:
Är redan högt med 44mm, runt 140? <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är ju bra Rexxy, då hinner kolven vara nere under utblåset ett tag och kyla sig. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar