Sida 2 av 2
Postat: 27 okt 2012, 20:10
av glava
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej.
Kollade på en rutig f50sadel förut idag, och det är inte samma rutmönster som på compact.
Tog naturligtvis en bild med mobilen, som det inte gick att få över till datorn, sorry.. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 okt 2012, 20:22
av LilleK
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om du ändå är beredd att lägga lite slantar på kalaset så är väl tipset att vända dig till en duktig skräddare/sadelmakare. Det gäller ju egentligen bara att hitta någon som är kunnig i att arbeta med läder och trä i kombination.
http://www.sadelmakare.org/din-narmaste-sadelmakare/ <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 okt 2012, 21:00
av Vespen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo så kan man göra, har ju själv klätt ett antal lastbilshytter inkl stolar så det funkar... men sadelmakare syr rutorna och dessa är pressade/värmda och det fixar dom inte och dom som gör detr har ej samma form på rutorna. Förr eller senare så löser jag det <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 okt 2012, 21:41
av Windsor50
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Finns dem som pressar/värmer i Sverige. Det är framtagandet av verktyget som är det dyra. Då behöver man pressa ett stort antal för att det det ska betala sig <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 27 okt 2012, 23:23
av glava
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->

sådär såg den ut!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 okt 2012, 09:05
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ett varmt Gunnebostängsel att lägga på.

Om man bockar en plåt efter mönstret och sedan slipar jack i den. Värmer den på lämpligt vis och pressar mot galonen. Efter lite övning tror jag det går. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 okt 2012, 19:50
av Vespen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Efter jättemycket mail åt höger & vänster så har jag fått ett litet napp... Norscand skall nu kolla upp med sin leverantör till Compakt sadeln om dom kan göra sadelklädsel med orginal rutmönster pressat samt även kompletta sadlar till den fantastiska modellen 1294 Crescent F50 då dom förstått att den ej går att få tag på i fint skick. Visst blir det bättre än den ribbade & släta som finns idag, jag skall då ha en sådan klädsel på min F50... Det gäller att som vanligt tjata för att få rätt folk att lyssna haha... Trevlig kväll på er

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 okt 2012, 21:04
av patricw
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt jobbat Vespen! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 okt 2012, 21:19
av Raketaren
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det kommer ju att göra mcb 1256 ägarna glada oxå helt klart..

eftersom den sadelklädseln heller ej går att hitta med rätta mönstret <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 okt 2012, 22:11
av Vespen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu får man fortsätta att ligga på dom så att dom tar tag i saken och får sin leverantör att snabbt ta fram både lös klädsel & kompletta sadlar till våra modeller... Har haft enorm mail kontakt med en som heter Mattias Eriksson på Norscand, men jag tror dom förstått vad jag menar

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 31 okt 2012, 22:23
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->bra jobbat vespen!! ja köper direkt om de sys såna i originalutförande. har ju nyklädd men av ribbad typ just nu. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 nov 2012, 19:09
av f50glx
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->såhär såg det ut på min f-50gl
Uploaded with
ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 16 dec 2012, 12:19
av jorbra
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur går det med sadeln till F50? Jag håller på att renovera 3 st parallellt och behöver sadlar till alla, dvs jag är mycket intresserad av original-lik klädsel. <!-- </EdIndex> --></div>