Crescent F50 (Sadel)

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
Vespen
Inlägg: 96
Blev medlem: 14 okt 2011, 23:00
Ort: Vårgårda

Crescent F50 (Sadel)

Inlägg av Vespen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej på er
Är det någon som har eller kan ta en fin bild på en orginalsadel till min Crescent F50 (1294). Har idag en ribbad som säljs på diverse mopedsidor men vill ha den tvära rutmönstrade sadel som var orginal. Tänkte kolla med Rune Mopedsadel.se om han kan hjälpa mig. Har ju kört med min moppe grön Metallic i år men håller nu på att få den som den var orginal, så nu lackas den kopparöd & så vill jag ha sadeln som den var orginal <!-- </EdIndex> --></div>
musköchrister
Inlägg: 1512
Blev medlem: 30 dec 2010, 00:00

Inlägg av musköchrister »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->satt inte den rutiga på 1256? rätta mej om jag har fel <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Min 1256 limpa är slät. <!-- </EdIndex> --></div>
f50glx
Forumsponsor
Inlägg: 923
Blev medlem: 03 aug 2010, 23:00

Inlägg av f50glx »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->min 1256a har räfflad tror att drnovolet har en nos till f-50 <!-- </EdIndex> --></div>
sm-50
e-type-73 objekt
e-type-74
e-type-75 ekf
f-50glx-ekf
1199 flaka
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är samma sadel som till 1256 fast utan Crescent texten.
Ska kolla om jag har några bra foton <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Vespen
Inlägg: 96
Blev medlem: 14 okt 2011, 23:00
Ort: Vårgårda

Inlägg av Vespen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Det är samma sadel som till 1256 fast utan Crescent texten.
Ska kolla om jag har några bra foton
Tack det var snällt det -)) :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hyttade dom här i burken, kan ta bättre från ovan sidan i helgen.

Bild

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tyvärr har rune ej rutmönstrat material just nu iaf. ja snacka med honom igår angående klädsel till compacten!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Vespen
Inlägg: 96
Blev medlem: 14 okt 2011, 23:00
Ort: Vårgårda

Inlägg av Vespen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var snällt med bilderna, tar gärna en uppifrån utan regn :wink: Jasså Rune hade inte det matrialet just nu, tänkte ringa honom i helgen och se vad han säger om det. För min sadel är faktiskt fin som den är men nu vill jag ha den som orginal... Så min pärla blir fin till alla moppe rallyn nästa år. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg
Inlägg: 6334
Blev medlem: 08 sep 2009, 23:00
Ort: Kristinehamn. Värmlands län

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vet att han saknat mall te f50.. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Vespen
Inlägg: 96
Blev medlem: 14 okt 2011, 23:00
Ort: Vårgårda

Inlägg av Vespen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Så här ser min sadel ut idag, den ribbade varianten... snygg men inte rätt. Vill ha den som på bild 2 (orginal)

Bild

Bild

Uploaded with ImageShack.us <!-- </EdIndex> --></div>
skoog
Inlägg: 54
Blev medlem: 09 aug 2012, 23:00

Inlägg av skoog »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Vespen skrev:Så här ser min sadel ut idag, den ribbade varianten... snygg men inte rätt. Vill ha den som på bild 2 (orginal)

Bild

Bild

Uploaded with ImageShack.us
Vespen: Körde du för Ferrymasters eller Halens i mitten på 90-talet och ofta tankade på Texaco/Preem Frihamnen? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Inlägg: 14808
Blev medlem: 26 nov 2007, 00:00
Ort: Västra Pengfors, Vännäs
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varje ruta är 45x45mm, inte sydd utan pressad/värmd mönstring

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Vespen
Inlägg: 96
Blev medlem: 14 okt 2011, 23:00
Ort: Vårgårda

Inlägg av Vespen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för hjälpen med bilderna, jasså rutorna är pressade... Då dom verkar svåra att få tag i så blir det väl att nytillverka en sadel i orginal stuk :wink: För det finns väl knappas någonsom har en på lager ?? <!-- </EdIndex> --></div>
Vespen
Inlägg: 96
Blev medlem: 14 okt 2011, 23:00
Ort: Vårgårda

Sadel

Inlägg av Vespen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har i veckan pratat med hur mycket folk som helst angående det svetsade rutmönstret påorginal sadeln. Norscand beställer sina Compakt sadlar från Taiwan där dom görs och jag frågade om dom kunde ordna lite rutat matrial men det var värre. Bad dom att få samma tillverkare att göra sadelklädsel till Crescent F50. Dom säljer ju slät & ribbad, fattar inte varför man då inte tar hem det rutiga... Det är exakt samma som på den senare Compakt sadeln som säljs på alla moppebutiker. Som vanligt handlar det om att någon skall ta tag i problemet så löser det sig... Fan kan man åka till månen måste man väl kunna få tag på en bit rutigt moppeskinn -)) Jag ger mig inte <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar