Sida 2 av 2

Postat: 17 feb 2013, 11:01
av patricw
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Japp ungefär halva är konisk. Har aldrig sett ett originalstöd så jag fick improvisera :) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 28 sep 2013, 19:11
av patricw
Sommaren har passerat och aldrig har väl så lite tid spenderats i garaget.

F50:an är fortfarande bara i fosterstadiet.
Jag har försökt blästra bort färgen men den sitter som f-n.
Det är en hel del spackel på den så jag förmodar att den är rätt bucklig under det.

Bild

Bild

Flyttade de fula stötdämparna från E-typen till F50:an.

Bild

Bild


E-typen's sadel tycker inte om regn ( tejpen börjar släppa :) )
Så jag beställde nytt sadelöverdrag från Rune.

Snart dags att trä på det.

Bild

Bild

E-typen har haft "semestergas" vilket är jättebra när man ska justera munstycket men kanske inte så bra alla andra gånger.

Jag tog bort metallblecket inne i gasrullen ( vad det nu fyller för funktion? ) och sedan fungerar gasen normalt igen.

Bild

Skruvade bort Golden Champ stänkskärmen och putsade upp beslagen lite.
Bild

Bild

Har också börjat slipa bort svartfärgen från fälgarna. Tänkte se om de går att polera upp. Det värsta som kan hända är ju att jag får måla dem mattsvarta igen.

Bild

Postat: 28 sep 2013, 20:58
av erlan
om inte mitt minna sviker mig var det semestergas på alla mcb när dom var nya.
på lite äldre gashandtag var det väl en skruv man justerade ut lite.
har dock inte riktigt koll, för det har varit fixat på alla moppar jag haft.

erlan

Re: E-type och F50

Postat: 23 okt 2014, 19:15
av patricw
Oj vad tiden går och lite det blir gjort...
Har hunnit skaffa en Raket, FS1:a och en SM50 sedan mitt senaste inlägg :-)
Så det är många moppar som pockar på uppmärksamhet.
E-Typen förblir orörd då det är den pålitliga moppen som alltid startar och går.

F50:an börjar det däremot hända lite med.
Tanken bestod som sagt av väldigt mycket spackel så jag svetsade fast en bult och drog ut bucklorna så gått det gick

Bild

med glidhammaren.

Bild

På med nytt spackel fast betydligt tunnare nu.
Bild

Epoxi primer
Bild

Övriga delar blästrades.
Bild

Sedan lite filler och slipning.
Bild

Ett till lager Epoxi
Bild

Re: E-type och F50

Postat: 10 feb 2016, 10:13
av Sydstatare
Hej. Hur har de gått här sen?

Re: E-type och F50

Postat: 21 feb 2016, 19:58
av patricw
Ser tyvärr fortfarande ut sådär, men till våren skall det bli färg!