Mamba
-
-
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En sak jag kom på nu precis var att hastighetsmätaren inte fungerar på den, och jag kollade över moppen nu och där sitter inget som går från mätaren ner till nåt av hjulen
Nån vänlig själ som kan förklara vad som ska sitta där och hur det ska sitta?
<!-- </EdIndex> --></div>

-
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du original mätaren (Huret) så ska du ha en wire vdo huret hi8ttade inte pärmen just nu men jag tror att den ska vara omkring 700 mm lång
finns svart på några ställen men själv jagar jag grå till kommande renoveringar.
ska kolla när jag hittar pärmen om det inte står där
MVH Tommy <!-- </EdIndex> --></div>
finns svart på några ställen men själv jagar jag grå till kommande renoveringar.
MVH Tommy <!-- </EdIndex> --></div>
Mustang Mamba 72
Mustang Mamba 74
Mustang Mamba 75
Mustang Mamba 77
Mustang Cross Special 73
Mustang Mamba 74
Mustang Mamba 75
Mustang Mamba 77
Mustang Cross Special 73
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De är lite knepiga att få tag i de där hastighetsmätarvajrarna med tjock Huret i ena änden och VDO smalare i andra och med rätt längd.
Ett tips kan vara att byta hastighetsmätaren till en VDO mätare, då har du större möjligheter att hitta rätt längd. <!-- </EdIndex> --></div>
Ett tips kan vara att byta hastighetsmätaren till en VDO mätare, då har du större möjligheter att hitta rätt längd. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Du verkar ju ha en diger samling av mambor tommy
Måste bara säga vilket bra forum detta är, väldigt snabba och bra svar stort plus till er alla
Okej, jag tror att det är original mätaren som sitter på, det gör inget att den är svart, ska ju bara ha igång den så att den funkarTommy skrev:Har du original mätaren (Huret) så ska du ha en wire vdo huret hi8ttade inte pärmen just nu men jag tror att den ska vara omkring 700 mm lång
MVH Tommy

Du verkar ju ha en diger samling av mambor tommy

Måste bara säga vilket bra forum detta är, väldigt snabba och bra svar stort plus till er alla

-
- Kontakt:
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kul med fler mambor här på forumet
Jag renoverade min mamba förra vintern, om du vill kan du kolla in tråden, finns kanske något som kan hjälpa.
http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=8614&highlight=&mforum=raketsport <!-- </EdIndex> --></div>

http://raketsport.forumup.se/viewtopic.php?t=8614&highlight=&mforum=raketsport <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
-
- Kontakt:
1978 kom nya ramen med undre motorfästet samt utanpåliggande tändspole, Mamba-2 hade kvar den äldre typen av framgaffel (som i ditt fall).
2-växlade Mustanger fick aldrig nya kantmotorn utan de köpte rundmotorn med minitherm "'Til The Bitter End", men ta och kolla motorbrickan om det inte står tillverkningsår där. <!-- </EdIndex> --></div>
Stämmer bra, skulle tippa på att din moppe är från 1978-80,rollymcpolly skrev:Okej, jag har även det nedre motorfästet också, tyckte mig se nån här på forumet som skrev att det inte kom förrän -78 stämmer det???BjörnK skrev:Cylindern ser ut som årsmodell 76 i kombination med rundmotorn
1978 kom nya ramen med undre motorfästet samt utanpåliggande tändspole, Mamba-2 hade kvar den äldre typen av framgaffel (som i ditt fall).
2-växlade Mustanger fick aldrig nya kantmotorn utan de köpte rundmotorn med minitherm "'Til The Bitter End", men ta och kolla motorbrickan om det inte står tillverkningsår där. <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Kontakt:
Okej, jag har kollat motorbrickan och där är bara de första tre siffrorna i årtalet synliga, så det är inte till så mycket hjälpCobra5000 skrev:Stämmer bra, skulle tippa på att din moppe är från 1978-80,rollymcpolly skrev:Okej, jag har även det nedre motorfästet också, tyckte mig se nån här på forumet som skrev att det inte kom förrän -78 stämmer det???BjörnK skrev:Cylindern ser ut som årsmodell 76 i kombination med rundmotorn
2-växlade Mustanger fick aldrig nya kantmotorn utan de köpte rundmotorn med minitherm "'Til The Bitter End", men ta och kolla motorbrickan om det inte står tillverkningsår där.