Sida 2 av 8

Postat: 30 jun 2009, 16:01
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Hur kan baksvingen va så mycke klenare på en compakt egentligen? är det tunnare plåt överallt eller? [img]images/smiles/Trilly-70-12jeff_results[1].gif[/img]
Svingen är inte klen, den håller hur bra som helst.et är motorstolpen som är klen, och vrider sig vid trimning. :) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 30 jun 2009, 23:55
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tanken och en modifierad lamphållare lackarade lite halv oseriöst för att matcha med resten av mopedens slitage i lacken. Kan ju inte se allt för fint ut när resten av moppen är sliten.

Det som är gjort på lamphållaren, är att jag har breddat den. Denna gaffel har grövre gaffelben och längre isär. Så jag köpte mig en lamphållare på marknaden och kapade den i 3 bitar. Svetsade på 1,5cm plåtbitar mellan. Och lamphållaren blev bredare!
Hållen för gaffeln är förstorade genom att jag bankade i en hylsa vart efter så den blev större och större, och till slut gick den i!

Ett jamarcolrör och 32mm krök inköpt också.

Bild
Bild
Bild
Bild

Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 01 jul 2009, 12:23
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Drog nyss en repa nu, 70km/h utan problem med 12/28 (9170rpm). :shock: Behöver ett större framdrev och fixa kopplingen. Den slirade. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 01 jul 2009, 12:51
av zappafan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fel olja...? :lol: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 01 jul 2009, 12:57
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev:Fel olja...? :lol:
Kan vara, men den har alltid funkat för mig förut. :wink:

Ska förstärka den lite ytterligare. :) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 01 jul 2009, 13:10
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det där med lamphållaren snyggt, sånt gillar jag när man inte häger upp sig på detaljer (Slöjda mera) och 70 km/h BE CAREFUL, det kan vara glas på vägen :D 8) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 02 jul 2009, 12:44
av hammonddme100
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hur många cc är cylindern på ? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 02 jul 2009, 13:02
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
hammonddme100 skrev:hur många cc är cylindern på ?
43mm borrning, och 42mm slaglängd. Ca 60,9cc. Avrundar till 61cc. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 05 jul 2009, 14:05
av Tivan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snyggt bygge :) men varför extra-tanken? (Ganska snyggt det också) Men jag bara undrar. :) <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 05 jul 2009, 21:52
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Tivan skrev:Snyggt bygge :) men varför extra-tanken? (Ganska snyggt det också) Men jag bara undrar. :)
Trimmat så drar dem ganska mycket soppa, och compacten originala 2,8l (?) räcker inte långt! <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 06 jul 2009, 08:31
av Sura
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi kör en skaplig åktur varje måndag som brukar bli mellan 5 och 9 mil...
Så det går åt en del soppa.

Idag ska vi göra "krökgrillad korv" :lol:
Då lindas kröken med folie, utanpå det falukorv som är skivad, sen ett lager med folie igen som lindas med lite ståltråd för att binda ihop det.

Sen brukar jag köra på 3:an halvgas, dvs ca 50 blås i 15 min så är det perfekt stekyta på korven och det är bara att stanna och käka :P

Idag kanske det blir hamburgare stoppade mellan kylfänsarna på Athena 80 cylindern :roll:

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 06 jul 2009, 09:48
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Sura skrev:Vi kör en skaplig åktur varje måndag som brukar bli mellan 5 och 9 mil...
Så det går åt en del soppa.

Idag ska vi göra "krökgrillad korv" :lol:
Då lindas kröken med folie, utanpå det falukorv som är skivad, sen ett lager med folie igen som lindas med lite ståltråd för att binda ihop det.

Sen brukar jag köra på 3:an halvgas, dvs ca 50 blås i 15 min så är det perfekt stekyta på korven och det är bara att stanna och käka :P

Idag kanske det blir hamburgare stoppade mellan kylfänsarna på Athena 80 cylindern :roll:
Jag hänger nog med idag, behöver bara en växellådsolja. Åker inte till Biltema tur och retur bara för att köpa växellåsolja. Ska till Walldens när han öppnar och kolla om han har någon acceptabel olja man kan köra på.

Någon du vet han har? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 07 jul 2009, 17:53
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Strular med munstycketräsket nu. strl 130 och throttelnålen höjd med 4 brickor. Går lite snålt tycker jag, tändstiftet får inte den färg jag vill ha.
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 16 jul 2009, 15:58
av Rexxy
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Helt plöstligt gick den för fet med 130 munstycke och jag slängde i strl 110. Nu går den som ett spjut, tills kopplingen säger upp sig. På full gas, 77km/h slirande koppling. Halvgas snittar jag 65-70. Så lagom fart i den.

Når nog 80-85 när jag fixat nya lameller. :)

Stiftet ser bra ut i färgen nu!
Bild
Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 16 jul 2009, 16:38
av alf-johan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket bra, men vad är kapasiteten i hk. :?: <!-- </EdIndex> --></div>