Sida 2 av 2
Postat: 26 jun 2013, 22:51
av Amarace
Jag hade samma problem med en Pallas, men jag hade ställbart och fick ändå inte till det, då var det emulsionsröret som ena hålet var lite tätt, det var inte tätt när jag satte ihop förgasaren, men nåt skit hade väl tagit sig dit igen.
Det är ju lätt att rengöra om man skruvar loss skruven längst upp och använder lite tryckluft.
Iaf värt att kolla en extra gång. (men jag tror 47 är lite får litet, så det är kanske bara munstycket som behövs lite större).
Postat: 27 jun 2013, 22:35
av Hynboholm
Nu är 49 och ställbart inhandlat!
Kommer förhoppningsvis på Måndag, återkommer med resultat

Postat: 06 jul 2013, 21:44
av Hynboholm
Har varit bortrest några dar, men ikväll när jag kom hem så monterade jag i 49 munstycket och det blev stor skillnad!
Nu svarar den på gasen och verkar gå kanon!
Det får bli en liten provkörning imorgon
Tack PUCH-60 för grejerna!
Postat: 06 jul 2013, 22:01
av PUCH-60
Det var bra det, då gör den minst 33,5 km .tim.

pallas
Postat: 08 jul 2013, 00:20
av arneby
en tråkig förgasare! min gick aldrig rent så jag bytte till encarwi, den som satt på flintamotorn. det satt en annan encarwi på ilos dyrare motor. annars passar bingförgasaren som satt på flinta. den har funkat bäst för mig.
Med vänlig hälsning tommy i sunne
Re: pallas
Postat: 08 jul 2013, 08:41
av Hynboholm
arneby skrev:en tråkig förgasare! min gick aldrig rent så jag bytte till encarwi, den som satt på flintamotorn. det satt en annan encarwi på ilos dyrare motor. annars passar bingförgasaren som satt på flinta. den har funkat bäst för mig.
Med vänlig hälsning tommy i sunne
Bra tips! Men byte av förgasare var inget alternativ för mig då min
moped är i ett underbart orört skick, med endast 125 mil på mätaren!