Verkar få bli ett vanligt crossdäck bak. Kanterna på grovdäcket är så tjocka att det blir knappt med utrymmet i fälgen. Har lyckats o klämma slängen fyra gånger nu, brukar aldrig vara problem med det annars...
Kul att du vågar busa till det så! Själv har jag en orginal Nevada 82a som min grabb vill ha till 15årsdagen,har inte bestämt mig än om han ska få den,lutar åt det...
Fick kapa bort de gamla motorfästena så långt in jag kunde. Sedan passade jag in motorn så den låg i linje och fick plats mellan svingen och framskärmen. När jag var nöjd gjorde jag mallar i papp som jag sen skar ut nya motorfästen i plåt efter. Dessa punktade jag mot ramen,hängde dit motor och kedjan och kollade allt. Borde sedan kunnat helsvetsa men motorns topp tog i framskärmen när gaffeln fjädrade ihop så jag fick kapa bort svetspunkterna och justera igen. Men andra gången fungerade allt och jag kunde helsvetsa nya motorfästena mot gamla ramen.
volvomannen skrev:Jaha efter fadäsen med sur motor så har vi nästa problem den frikopplar inte?
Har spänt wiren allt vad det går och tagit det sista med polygrip inge frikoppling.
ideer?
Hade samma tendens på min Portugal-Sachs, den hade kanske stått stilla länge.
Där fick jag plocka av lamellerna och dela dom med kniv, hela paketet satt tajt samman.
Det finns givetvis fler orsaker men det är ett förslag.
Nja det är ju ingen tryckstång på puch utan det sitter en Så kallad dragbult längst ut i paketet. Sitter nu och funderar på om det är så att den där brickan som sitter bakom paketet och framför den inre segersäkringe är det som spökar, satt ingen bricka innan, så kanske att det blir för lite som dras ut nu?