Sida 2 av 2
Postat: 11 jan 2014, 12:45
av Lolalola
c.impala skrev:
Verkar vara köpt på Wallströms sport i Johannisberg, nån som känner igen den från förr .
[img]bild[/img]
Cool dekal.

Postat: 11 jan 2014, 15:29
av c.impala
Ja kallar de här för fattiglapps renovering
Härligt skick och rått stuk du fick till på dappen Mange
De där dekalerna tycker jag är rätt roligt när de sitter kvar på moppen, början på moppens historia kan man säga.
Postat: 11 jan 2014, 22:29
av Mange
c.impala skrev:Ja kallar de här för fattiglapps renovering
Härligt skick och rått stuk du fick till på dappen Mange
De där dekalerna tycker jag är rätt roligt när de sitter kvar på moppen, början på moppens historia kan man säga.
Det är ju perfekt Johan. Fick du iordning den där Dakotan du köpte av mig??? Den blåa med fendrar!!!
Med vänlig hälsning Magnus
Postat: 13 jan 2014, 08:01
av c.impala
Det blev en liknande renovering av den
Blå, bytte ut limpan och fälgarna mot ett par bättre.
Och rosten fixades i ramslutet sen blev resten orört.
Re: Dakota 66a vrak
Postat: 31 mar 2014, 19:51
av c.impala
Re: Dakota 66a vrak
Postat: 31 mar 2014, 23:45
av PUCH-60
Ser bra ut det där, bra jobbat.
Då kan vi snart köra ikapp

oj va stort det blev när man klickar på bilden

Re: Dakota 66a vrak
Postat: 01 apr 2014, 20:35
av c.impala
Inte lika fin som din 66a ,men blev en helt okej bruksmoppe . Är den orenoverad ?
Köra ikapp kan vi göra v32 för då blir det en tur till Gotland

ifs tror jag inte att frugan tycker det är okej att jag lastar med moppen

Re: Dakota 66a vrak
Postat: 01 apr 2014, 22:49
av PUCH-60
Den är tyvärr omlackad för många år sedan, bilden ljuger lite
om skicket, men den är i alla fall komplett.
Kan du inte säga att du ska sälja moppen på Gotland,
man brukar bli populär när man ska sälja något

Re: Dakota 66a vrak
Postat: 02 apr 2014, 18:39
av Mange
Perfekt bruksskick ni har på era Dakotor. Själv så grejar jag lite med min -67. Har nyss kapat bort ett skärmslut pga att dom hade svetsat dit ett från en nyare Dakota men nu ska det dit ett nytt och rätt modell.Tänkte att det kunde vara värt att lägga ner lite jobb på den då det är matching number på den.

Re: Dakota 66a vrak
Postat: 02 apr 2014, 19:38
av Svartsjö
Matchning numbers jisses

det är ju en Pissh och ingen HemiCuda cab
Re: Dakota 66a vrak
Postat: 04 apr 2014, 23:05
av Mange
Svartsjö skrev:Matchning numbers jisses

det är ju en Pissh och ingen HemiCuda cab
OOOO HemiCuda Cab???

ja hörrudu då är du nog på fel forum!!!!!!
Re: Dakota 66a vrak
Postat: 05 apr 2014, 10:05
av erlan
Svartsjö skrev:Matchning numbers jisses

det är ju en Pissh och ingen HemiCuda cab
skillnaden är att en matching numbers puch törs man använda. det gör man väl inte med en matching numbers HEMI.
för er som inte känner till begreppet matching numbers så innebär det att alla detaljer på bilen ska överenstämma med sifferkoderna på "byygordern" building sheet som man stoppade in i nåt skrymsle på bilen när sista inredningsdelarna sattes på plats. samt i förekommande fall chassi, motor, växellåda, och bakaxel ska ha samma nr.
erlan
Re: Dakota 66a vrak
Postat: 07 apr 2014, 17:44
av c.impala
PUCH-60 skrev:
Kan du inte säga att du ska sälja moppen på Gotland,
man brukar bli populär när man ska sälja något


Den iden var inte så dum , men tror tyvärr inte hon går på den att jag ska sälja nån moped då det hör till ovanligheterna
Det ser lovande ut de där Mange ...... lite fler bilder på projektet