Puch stor-cylinder?!
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Fick sin död genom att herr slipstift fick löpa fritt i aluminiumet där portaren körde på "stora hål är bra".
Slog gnistor ut genom avgassystemet minns jag o gick skit...... <!-- </EdIndex> --></div>
En fin sådan hade jag på min Nevada i unga dar.zappafan skrev: ps. Puch alu-cylinder (fläktkyld) växer väl inte på träd heller..
Fick sin död genom att herr slipstift fick löpa fritt i aluminiumet där portaren körde på "stora hål är bra".
Slog gnistor ut genom avgassystemet minns jag o gick skit...... <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp CS50 -80
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
Suzuki TS -92 X 2
Fram King -59
Gick väl ett par eller uppåt tio sekunder innan kolvringarna spottades ut genom avgasporten..
Nu har vi cyllen som ljuslykta i klubbstugan istället..

/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Påminner om när "säcken" skulle få sin "60cc" lite putsad av en portare.jonTe-Zündapp skrev: portaren körde på "stora hål är bra".
Slog gnistor ut genom avgassystemet minns jag o gick skit......
Gick väl ett par eller uppåt tio sekunder innan kolvringarna spottades ut genom avgasporten..
Nu har vi cyllen som ljuslykta i klubbstugan istället..

/ P <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag minns tydligt den cylindern som du pratar om, man dreglade kraftigt över den i Alvars-katalogen och den kostade 425 spänn tror jag. Den såldes som 70cc och 9hk och hade 45 i borr vill jag minnas. Kommer ihåg det där med att blocket måste portas, det var jag inte tillräckligt modig för på den tiden. Fanns någon här i trakten som hade en sån och det gick feta skrönor om den makalösa prestandan på denna zundapp-killer. 
Jag tror dock att min Gilardoni-snurra har betydligt bättre sprätt än vad det går att få med den men visst vore det fint med fläktkylt så det inte ser så trimmat ut. Trimbutiken säljer nedsvarvade 70cc Maxi-cylindrar, finns en på tradera just nu... <!-- </EdIndex> --></div>

Jag tror dock att min Gilardoni-snurra har betydligt bättre sprätt än vad det går att få med den men visst vore det fint med fläktkylt så det inte ser så trimmat ut. Trimbutiken säljer nedsvarvade 70cc Maxi-cylindrar, finns en på tradera just nu... <!-- </EdIndex> --></div>
- zappafan
- Forumsponsor
,Farsan tog mitt block på jobbet & lät han som körde Fräsmaskin få lite Fikabröd, så det var rätt "proffsigt" gjort ändå, då man va kring 13 år.... 
så här svarade en från Vasa Finland på speedriders forum:
Jag kommer i håg dom cyllen dom var väldigt vanliga i Finland land of trim! Kolven hadde L-ring högt till toppen. Man kunda också köpa pipa som tliihörde till trim kitten och då var det 17mm bing eller 18mm dellorto med polerat trat som gällde.
Priset på kitten var 2300 mark i den tiden det var stora pengar om man inte kom överens med mamma och pappa. <!-- </EdIndex> --></div>
Den gick väl jämförelsevis bra i den tidsepokenblyfot skrev:Jag minns tydligt den cylindern som du pratar om, man dreglade kraftigt över den i Alvars-katalogen och den kostade 425 spänn tror jag. Den såldes som 70cc och 9hk och hade 45 i borr vill jag minnas. Kommer ihåg det där med att blocket måste portas, det var jag inte tillräckligt modig för på den tiden. Fanns någon här i trakten som hade en sån och det gick feta skrönor om den makalösa prestandan på denna zundapp-killer.
Jag tror dock att min Gilardoni-snurra har betydligt bättre sprätt än vad det går att få med den men visst vore det fint med fläktkylt så det inte ser så trimmat ut. Trimbutiken säljer nedsvarvade 70cc Maxi-cylindrar, finns en på tradera just nu...

så här svarade en från Vasa Finland på speedriders forum:
Jag kommer i håg dom cyllen dom var väldigt vanliga i Finland land of trim! Kolven hadde L-ring högt till toppen. Man kunda också köpa pipa som tliihörde till trim kitten och då var det 17mm bing eller 18mm dellorto med polerat trat som gällde.
Priset på kitten var 2300 mark i den tiden det var stora pengar om man inte kom överens med mamma och pappa. <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..