Puch stor-cylinder?!

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Puch stor-cylinder?!

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Halloj, provar i detta forum, är gubbe (-65:a) hade en trimcylinder från Alvars (Racing) till en Puch (vanlig fläktkyld) i slutet av -79 början av -80, 70 kubik gjutjärn såg ut som en org.-cylle, 44 eller 45mm kolv med L-ring original utvändigt "bigblock" invändigt, man fick lov att fräsa ur blocket för att få dit den, tror det följde med info om detta, flänsarna som gick ner i blocket var lika tunna som sachs 60 kubikare, jag kan ju inte va ensam i sverige som köpt en sådan cylinder?(är intresserad av en gammal katalog om nån har i sina gömmor) satt på en -71:as Dakota med 19mm dellorto 25 kg lättare mopedist (85 kmh)... mvh Peder
jag vet det är sachs-forum men ändå.. offtopic
(var tydligen inte så ovanliga i Finland) <!-- </EdIndex> --></div>
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin..
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det gick en sån på ebay tyskland för mindre än en månad sedan. Tror den var på 44mm. Såg i övrigt ut som en vanlig fläktkyld. Har aldrig sett en sån i sverige, dom kan inte vara vanliga.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Patrik
Kontakt:

Re: Puch stor-cylinder?!

Inlägg av Patrik »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
zappafan skrev: 19mm dellorto
UA 19s kanske ?

:)

Var förresten hos Alvars i går å köpte en bensinkran å en backspegel till min fars Puch.

Mvh Patrik <!-- </EdIndex> --></div>
Please consider the environment before printing this message.
Norman

Inlägg av Norman »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du frågat Alvars om dom har gamla kataloger kvar? Dom kanske har ett ex av varje årgång eller så och kan ta en kopia åt dig... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jodå har ringt på Alvars & frågat men inga kataloger :cry: ,frågade även Puchverksta'n men hade aldrig hört talas en sån cylinder :roll: . fick svar på speedriders forum av en kille från Finland som hade/visste av den här kombination dellorto/cylinder/ljuddämpare=2300:- finska mark, på tiden det begav sig.. staff_36-1

(dum som man är har man kastat bort katalogen nåt svagt ögonblick.. :oops: ) <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->köpte också två sånna cylindrar i slutet på 70 talet :)
en 9 h o en 13 h gick ganska bra ena fläktkyld tror jag sen en luftkyld :D <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:shock: 9hp och 13hp på puch <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Pierre skrev::shock: 9hp och 13hp på puch
Varför inte Dakotan var då vridstyv vad man minns,var stark som f.. gick å dreva hur man ville.. evildevil <!-- </EdIndex> --></div>
Esso

Inlägg av Esso »

Skulle inte tro det, det ger ju inte ens dom orörda Gilardoni, Autisa och Metrakit 75cc cyllarna! ( ja på slangen då). <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

Esso skrev:
Skulle inte tro det, det ger ju inte ens dom orörda Gilardoni, Autisa och Metrakit 75cc cyllarna! ( ja på slangen då).
Nej det vet väl dom flesta att uppgivna hästar på flesta cylindrar bara är fabler..men den där cylinder gick bra "orörd".. :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
vodka

Inlägg av vodka »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har för mig cyllen heter autisia gick som ett skållat troll <!-- </EdIndex> --></div>
Esso

Inlägg av Esso »

vodka skrev:Har för mig cyllen heter autisia gick som ett skållat troll
Kan ha varit dom som tillverkade den, dom gjorde mycket skoj!

Här en fin en, reedventilare med 48mm borr :D
Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Pierre

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:shock: Vill ha den :twisted: på min riddare på 2 hjul <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
zappafan
Forumsponsor

Inlägg av zappafan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På tal om fränt från förr, dubbla pipor till Puch biggrin (hade en såndär förgasare..)
Bild

Åsså lite sachs för att balansera forumet.. :lol:
Bild
(ursäkta bildkvaliten mobilkamera..)

Bra priser.. :nod: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Leone

Inlägg av Leone »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jisses den cylidern ser ju ut som ett såll :shock: portar överallt jue :lol:

kul med katalogbilder, men 6.0hkr? låter lite mycket? :? fast det e ju katolog hästar såå.... :roll:

själv har jag bara 2 hobbex kataloger som jag fått av min far... jisses vad med heta prylar ni hade när ni var i "första" moppeåldern :x *avundsjuk* <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar