Tidigare under dagen slog jag ifrån mig julen, kanske en omedveten självbevarelsedrift för att undkomma julångest
Men det blev lite julfirande ändå framåt kvällen för jag drog in till stan till ett julfirande som Stadsmissionen håller där. Hade planerat och cykla men det började regna just när skulle åka så jag tog Amazonen. Inte alls så dumt med en bil ibland
Det var faktiskt riktigt bra julfirande och påminner lite om bilden jag la in tidigare men inte så stor samlingslokal. För och ta det kort kan man sammanfatta ordningen julmat, musikunderhållning, frågelek, tomte med säck, kaffe med tårtbit och sen slut men jag vart kvar lite längre ändå.
Julmaten var uppdukat på ett långt bord i portingången och det var ju rätt smart för det är utomhustemperatur där så maten inte skadas av värmen. Vid snabb överblick tyckte jag det fanns allt utom kokt potatis
Det fick mig och tveka men hungrig som jag var, inte ätit nåt mer än några skorpor på hela dan, så tog jag ändå en tallrik men i en första vända så är det inte så lätt innan man vet vad som smakar. Problemet för mig är att allt är så kraftig mat så det blir rena dynamiten i kistan. Jag försökte välja nåt vänligt så det blev en ägghalva, jansons frestelse, några sillbitar (är ju alltid spännande), gravad lax (som jag aldrig annars äter) mimosasallad och lite rödbetssallad. Resten lämnade jag därhän fastän det såg väldigt fint ut (i ryggmärgen kände jag det var resterna från IKEAs julbord och dom har bara bra grejer vad jag vet, förutom hästköttbullarna som jag slutade och äta där
Efter provet hämtade jag lite janssons till och även gravad lax. Smakade bra
Sen var det då musikunderhållningen som vart en riktig höjdaröveraskning
Så gott som varenda människa här vet vem Lasse Trofast är men jag har har aldrig hört dom men han kom med ett par musikanter med dragspel och trumset och rev av några jullåtar faktiskt skitbra
Här är en låt jag hittade på tuben, det är inte Lasse Trofast som gjort låten, det är en ällre gubbe, är nog död nu, men jag har den EP skivan med honom i min skivlåda. Så här ser skivan ut:
http://www.tradera.com/item/210839/2182 ... tside-70-t
https://www.youtube.com/watch?v=sbzRRsA_Zfw
Sen kom tomten men jag kände igen honom bakom skägget för jag brukar köpa Aspenbensin av honom i hans butik
Paketet innehöll ett par raggsockar, en tandkrämstub och flaska "lukta gott" som jag lämnade kvar på bordet. Hoppas nån annan tog den istället
Ja, det var väl kvällen i det stor hela och så sitter man och pratar en del. När jag var yngre drog jag mig alltid till dom äldre men nu har det istället blivit tvärs om. Bland människor jag inte känner eller känner bara lite drar jag mig gärna till yngre och gärna om dom går i skolor för då finns det alltid nåt och prata om. Skulle det sen vara lite yngre damer så är det absolut ingen nackdel