Sida 2 av 3
Re: TEXAS
Postat: 13 dec 2015, 21:49
av Baronen
HSE skrev:Baronen skrev:HSE skrev:Lite mer än 10mm blocknyckel och motorsågsfil inblandat... Men så brukar det vara om man börjar skärskåda noga

Okej, garagegolvet också... Jo, du har rätt men med små medel så var det ändå enkelt. I den åldern gör man allt på känn och oftast så går det åt skogen. Men ibland får man det att fungera och då har man lärt sig något.

Inget nytt större drev också? Min 55 km kanske hade klarat några km till om jag kostat på omdrevning, nu varvade den kopiöst men jag gillade kraften i uppförsluten...
Jag hade inte bytt drev på den då.. Va det 13 original? Jag var ju inte första ägaren på den precis.

Re: TEXAS
Postat: 13 dec 2015, 23:00
av PUCH-60
Baronen skrev:HSE skrev:Baronen skrev:HSE skrev:Lite mer än 10mm blocknyckel och motorsågsfil inblandat... Men så brukar det vara om man börjar skärskåda noga

Okej, garagegolvet också... Jo, du har rätt men med små medel så var det ändå enkelt. I den åldern gör man allt på känn och oftast så går det åt skogen. Men ibland får man det att fungera och då har man lärt sig något.

Inget nytt större drev också? Min 55 km kanske hade klarat några km till om jag kostat på omdrevning, nu varvade den kopiöst men jag gillade kraften i uppförsluten...
Jag hade inte bytt drev på den då.. Va det 13 original? Jag var ju inte första ägaren på den precis.

Original drevning på Dakota/Texas är 11-38.
Jag har en äldre bekant som med en dåres envishet hävdar att hans vita tvåväxlade Florida gjorde 90 km
när han tagit ur pluggen

Re: TEXAS
Postat: 14 dec 2015, 09:55
av Baronen
Okej, 11 alltså.. 90kmh med en 2växlad Florida är nog liite överdrivet

Med ryckt plugg och original 12mm Bing och originaldämparn och 13-38 gjorde min nånstans mellan 45-50 kmh max. Dock uppmätt med originalmätaren.. Och då varvade den inte så mycket.
Re: TEXAS
Postat: 14 dec 2015, 10:20
av erlan
orginalkrökarna på pucharna behövde väl några extra hål i flöjten för att mopparna skulle vakna.
jag tror dom flesta här i stan körde lite mer drevat.
men dom flesta brukade vrida upp orginal hastighetsmätarna i 65-70.
min 50ss som jag ansåg/trodde gjorde 60 (48 enligt hastighetsmätaren på kompisens BMW2800)
åkte dock ifrån dom flesta av dom dakotorna.
50ssen hade 3,5a med 41borr, maxborrad orginalförgasare med insugstratt i plastic padding,
14-34 i drevning
erlan
Re: TEXAS
Postat: 14 dec 2015, 14:19
av HSE
Baronen skrev:Okej, 11 alltså.. 90kmh med en 2växlad Florida är nog liite överdrivet

Med ryckt plugg och original 12mm Bing och originaldämparn och 13-38 gjorde min nånstans mellan 45-50 kmh max. Dock uppmätt med originalmätaren.. Och då varvade den inte så mycket.
Låter rimligt, enligt min erfarenhet numera behövs en 2 hk för att nå uppåt 50. Mina 55 km var mätt med en kompis Lambretta 175cc och hur exakt den hastighetsmätaren var tvivlar jag på idag. På den tiden ifrågasatte man inte gärna glädjematare på egna fordonet

Re: TEXAS
Postat: 26 dec 2015, 19:48
av PUCH-60
Sådär ja då var den färdig och provkörd.
Vad ska man ta sig till nu då
Re: TEXAS
Postat: 26 dec 2015, 19:49
av pnilz
Fin moped

Re: TEXAS
Postat: 26 dec 2015, 20:35
av Luddet84

skitsnyggt som vanligt!
Re: TEXAS
Postat: 26 dec 2015, 21:18
av Baronen
PUCH-60 skrev:Sådär ja då var den färdig och provkörd.
Vad ska man ta sig till nu då
DSC00006.JPG
Vackert som synden!

Re: TEXAS
Postat: 26 dec 2015, 21:25
av selma
Tjusigt värre

Re: TEXAS
Postat: 26 dec 2015, 23:41
av Puchlasse
Å, är den klar nu, blev klart bra. Snyggt jobbat. Bara att hitta en ny Puch och ta tag i.
Re: TEXAS
Postat: 26 dec 2015, 23:46
av sachsmaster
PUCH-60 skrev:Sådär ja då var den färdig och provkörd.
Vad ska man ta sig till nu då
DSC00006.JPG
tjusig.... ser helt klart ut som meningen med livet

Re: TEXAS
Postat: 27 dec 2015, 00:46
av PUCH-60
Tack ! för dom fina kommentarerna, nästan så man blir lite
Ja jag får väl plocka fram en annan sönderrostad Puchram och börja svetsa på

Re: TEXAS
Postat: 27 dec 2015, 12:25
av billykid
Snyggt jobbat.....
Vad är det för skillnad på en TEXAS och en DAKOTA, ser ganska lika ut för en som ej kan Puch...

Re: TEXAS
Postat: 27 dec 2015, 12:50
av Patrik
billykid skrev:Snyggt jobbat.....
Vad är det för skillnad på en TEXAS och en DAKOTA, ser ganska lika ut för en som ej kan Puch...

Mindre med krom på Texas, lackad framskärm å tank.
Första årsmodellen saknade dessutom pakethållare.
Mvh Patrik