selma skrev: Vad är skillnaden på Texas kontra Dakota ?
Äntligen kan man briljera med sina snudd på obefintliga Puch-kunskaper:
Texas är en snikmodell av Dakota, Dakota har kromad tank medan Texas har en lackad i silver.
Vidare hade de tidiga Texas ingen pakethållare men pga svenska kunders klagomål att detta var lite väl sniket så blev det pakethållare på de senare.
Nåt som är riktigt kul är att dessa "snik" numer tycks vara mer eftertraktade.
Texas är en snikmodell av Dakota, Dakota har kromad tank medan Texas har en lackad i silver.
Vidare hade de tidiga Texas ingen pakethållare men pga svenska kunders klagomål att detta var lite väl sniket så blev det pakethållare på de senare.
+ ingen hastighetsmätare ;)
Puch Dakota -73/74 Guld, 74cc 4speed
Crescent 1149 Raketarsle -62, 50/3 KFS
Crescent 1134 -59, 50/3 S
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
...och fanns bara -73-74.
Det såldes inte så många då de flesta la till nån krona å köpte den mer utrustade Dakotan.
Samma med gula och orangea Puch Florida. Kort serie pga impopulär har resulterat i högre samlarvärde mot den röda.
vem behöver hastighetsmätare när man bara kommer upp i 30 knyck...
vem behöver hastighetsmätare när man bara kommer upp i 30 knyck...
Det finns väl ingen Puch som bara går i 30? Det är ju förklädda motorcyklar! Jag fick upp min Dakota i 70kmh med hjälp av en 10mm blocknyckel och en motorsågsfil när jag var 14 år.
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
vem behöver hastighetsmätare när man bara kommer upp i 30 knyck... [/quote]
Det finns väl ingen Puch som bara går i 30? Det är ju förklädda motorcyklar! Jag fick upp min Dakota i 70kmh med hjälp av en 10mm blocknyckel och en motorsågsfil när jag var 14 år. [/quote]
låter som vanliga skrytet, min Puch gick i 55 med dragen plugg fast jag sade alltid 60 som glädjemätaren visade
HSE skrev:vem behöver hastighetsmätare när man bara kommer upp i 30 knyck...
Det finns väl ingen Puch som bara går i 30? Det är ju förklädda motorcyklar! Jag fick upp min Dakota i 70kmh med hjälp av en 10mm blocknyckel och en motorsågsfil när jag var 14 år. [/quote]
låter som vanliga skrytet, min Puch gick i 55 med dragen plugg fast jag sade alltid 60 som glädjemätaren visade [/quote]
Skryt och skryt, det var vad gps:n visade. Det var utan plugg, höjd avgasport, liten kolvlucka, urholkad originalförgasare (okej där var dremeln med och yla), planad topp och ett 28mm rör Jag var lite lättare på den tiden också.
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
HSE skrev:Lite mer än 10mm blocknyckel och motorsågsfil inblandat... Men så brukar det vara om man börjar skärskåda noga
Okej, garagegolvet också... Jo, du har rätt men med små medel så var det ändå enkelt. I den åldern gör man allt på känn och oftast så går det åt skogen. Men ibland får man det att fungera och då har man lärt sig något.
Fram M41, 110cc -56
Victoria FM38 -53
HSE skrev:Lite mer än 10mm blocknyckel och motorsågsfil inblandat... Men så brukar det vara om man börjar skärskåda noga
Okej, garagegolvet också... Jo, du har rätt men med små medel så var det ändå enkelt. I den åldern gör man allt på känn och oftast så går det åt skogen. Men ibland får man det att fungera och då har man lärt sig något.
Inget nytt större drev också? Min 55 km kanske hade klarat några km till om jag kostat på omdrevning, nu varvade den kopiöst men jag gillade kraften i uppförsluten...