<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo ser att du har en orange toning på lacken när jag tittar närmare på den.. men försök tvätta bort den oranga färgen jag har tvättat bort en del fula spraybättringar med hyfsat resultat.. går ju att kika om det går att rädda den röda lacken..har du lite flax är det spray och det brukar ju gå att få väck är ju lite synd på en sådan fin komplett klenod om den ska lackas om kromdelarna är ju bara att putsa upp..nåja är ju lite slit med det oxå förstås.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det mesta av den oranga färgen sitter ju på tanken, och där finns ju redan en ganska stor buckla, så en finare utan bucklor skulle ju sitta fint.
Motorn har ju trots allt stått still i ca. 5 år så en genomgång där skulle vara bra, kanske?
Stötdämparna glänser inte precis! Någon som vet hur man polerar dessa blankt? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->prova med autosol på fjädrarna och dom målade silverdetäljerna går ju i värsta fall att spraya har målat om egna stötdämpare med Fords moondustsilver ser fint ut tycker jag.. men finns säkert fler silverfärger som ser lika ut originalet... <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bra köp!!
Den oranga färgen sitter där förmodligen av den anledningen att originallacken släppt.
Stötdämparna gör du så här med:
Först gnider du med en Mirlon "duk" (typ en scotch-brite med slipfunktion).
Sedan tar du en omgång med Svinto och sist autosol. Nu har du en jäkla glans. Skydda poleringen genom att vaxa stördämparna.
Raketsport skrev:Bra köp!!
Den oranga färgen sitter där förmodligen av den anledningen att originallacken släppt.
Stötdämparna gör du så här med:
Först gnider du med en Mirlon "duk" (typ en scotch-brite med slipfunktion).
Sedan tar du en omgång med Svinto och sist autosol. Nu har du en jäkla glans. Skydda poleringen genom att vaxa stördämparna.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det någon som vet var man kan få tag på nya gråa MCB wirar? Är det Rösebäcken jag skall vända mig till? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mopeden, som nu står i ett kallgarage, är väldigt svår att få i gång. Prövade tidigare idag att starta den. Den gick igång nästan direkt, men lade av efter 10-15 sekunder. Nu för bara några minuter sedan, så försökte jag starta den, utan framgång. Har läst i instruktionsboken att man ska flöda motorn i 3-5 sekunder om den är riktigt kall. Jag gjorde detta utan att motorn startade. Vad göra? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->På mopedfronten intet nytt.... på länge.
Har inte hänt jättmycket. Att motorn startade berodde på att det var för lite bensin och att det var stopp i bensinslangen.
Tanken, som har en buckla och orange färg på sig, skall snart bytas ut mot en finare utan (tror jag) bucklor med bara röd färg och krom. Ny ljuddämpare har beställts eftersom den gamla såg förfärlig ut.
Börjar att fundera på att thinnertvätta där det är orange på mopeden, skulle det bli bra? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->prova lite lätt å se om du har kvar den röda originallacken under det oranga helt klart värt ett försök tycker jag.. <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Raketsport skrev:Bra köp!!
Den oranga färgen sitter där förmodligen av den anledningen att originallacken släppt.
Stötdämparna gör du så här med:
Först gnider du med en Mirlon "duk" (typ en scotch-brite med slipfunktion).
Sedan tar du en omgång med Svinto och sist autosol. Nu har du en jäkla glans. Skydda poleringen genom att vaxa stördämparna.