Efter en alldeles för lång tid i hobbyrummet för dakotan så kunde den till slut få markkontakt igen efter nästan tio månader upphängd i taket och ståendes på arbetsbänken. Tyckte i höstas (september -17) att jag i år verkligen skulle vara ute i god tid och kunna skruva i lugn och ro. Gillardonicylindern och topp skickades iväg för nytillverkning av en ny topp fräst i aluminium, men pga många olika saker och omständigheter hos den firman blev det inget gjort under hösten/vintern/våren, men möjligen skall det kikas på det i höst igen. Nog om det. Nya fälgar har ju varit ett av dom stora grejorna som jobbats med i vinter samt komplettering av separat varvräknare och tempmätare till topplocket (tack Micke S för tips på dom mätarna). Jag har även lyft av förra årets motor komplett och lagt undan. Bottendelen från min 16 hk motor plockades fram då hela det "kittet" cylinder, topp, insug, förgasare och pvl tändsystemet från den har fått en ny ägare . Den motorn monterades nu med ett nytt orört gillardonikitt till slut då jag tappade fart att skruva på dakotan i våras och har haft suzuki ts:n att åka på när det blev åksäsong. Nu ska bara moppen lyftas upp ur hobbyrummet så den kan startas och kontroll av kokusantändningen då jag gör ett test att använda retarderingskretsen igen.
Vinnare i E-tuna backtävling juni 2015, 2:a i Hallsta backtävling 2016. Vinnare i E-tuna backtävling juni 2017 och vinnare i Hallsta backtävling 2017. Tvåa i Sura backtävling 2018. Vinnare i E-tuna backtävling 2018