Sida 2 av 3
Re: Donerad Dakota får liv igen (hos en kompis)
Postat: 29 jan 2018, 22:24
av Hynboholm
Kul att se en duktig hantverkare!
Re: Donerad Dakota får liv igen (hos en kompis)
Postat: 11 feb 2018, 21:11
av posch

Blev ny skena och ekrar fram och ett bättre beg bakhjul. Deestone däcken verkar förtroendeingivande, ska klara 150 km/tim

Blåfärgen, nyansen är mycket snyggare i verkligheten (dålig kamera ) ?

21 lösa styrlagerkulor vardera nere och upptill. Bäst att spänna fast gaffeln tills man har fått dit övre gaffelbryggan.

Biltemas bromsrengöring är effektiv att lösa upp gammal ingrodd oljesmutsbeläggning, tycker iallafall jag.

Re: Donerad Dakota får liv igen (hos en kompis)
Postat: 12 feb 2018, 12:24
av Raketsport
Snyggt!
Bra att Deestone verkar vara nått att ha. Blev nyfiken på att testa dem och 150 lär de bara gå på söndagar då jag har bråttom till kyrkan

Re: Donerad Dakota får liv igen (hos en kompis)
Postat: 13 feb 2018, 10:41
av Raketaren
Raketsport skrev:Snyggt!
Bra att Deestone verkar vara nått att ha. Blev nyfiken på att testa dem och 150 lär de bara gå på söndagar då jag har bråttom till kyrkan

Åk inte för fort bara...Hasse ska väl oxå med till kyrkan..

å han åker ju bara dappe så han hänger inte med i dessa höga farter...

Re: Donerad Dakota får liv igen (hos en kompis)
Postat: 13 feb 2018, 15:24
av zappafan
Deestone fanns t.o.m. 19 tum, tillverkningsland?
okey Thailand kändes väl sådär....

Re: Donerad Dakota får liv igen (hos en kompis)
Postat: 13 feb 2018, 16:32
av Raketsport
Ja, man får väl se hur däcken ser ut efter ett år i kallgarage.
Re: Donerad Dakota får liv igen (hos en kompis)
Postat: 13 feb 2018, 18:42
av Hasse
zappafan skrev:Deestone fanns t.o.m. 19 tum, tillverkningsland?
okey Thailand kändes väl sådär....

Här har du lite info

Re: Donerad Dakota får liv igen (hos en kompis)
Postat: 13 feb 2018, 23:24
av posch
Raketsport skrev:Ja, man får väl se hur däcken ser ut efter ett år i kallgarage.
Framtiden får väl utvisa, men dom verkar stabila och i alla fall inte gjorda av plast .
Sen om dom är tillverkade i Thailand har inte så stor betydelse.
På 70-talet när jag tävlade med gokart så var det Goodyear som gällde.
Kartson i Eskilstuna började då importera Bridgestone som då var okänt märke i Sverige.
De hade helt överlägset grepp och snart körde alla med Bridgestone.
Några år senare var jag på nån bilmässa i Stockholm. Där var bl.a en monter som introducerade
Bridgestone bildäck i Sverige. Jag minns att några diskuterade med representanten och tvivlade
på att Japaner kunde göra bra däck. Nu är väl det ett erkänt bra märke, så man ska inte ha
förutfattade meningar.
Re: Donerad Dakota får liv igen (hos en kompis)
Postat: 14 feb 2018, 10:17
av Byrsta
michelin Gazelle är ju gjorda i Thailand också.
Re: Donerad Dakota får liv igen (hos en kompis)
Postat: 14 feb 2018, 10:48
av Raketsport
Många däck tillverkas nu mer i Thailand, Kina, Vietnam osv och fler lär det säkert bli framöver.
Låga produktionskostnader styr var tillverkning sker.
Re: Donerad Dakota får liv igen (hos en kompis)
Postat: 15 feb 2018, 14:58
av posch
Re: Donerad Dakota får liv igen (hos en kompis)
Postat: 17 feb 2018, 10:03
av Raketsport
Toppenfint! Extra plus för dekalen
Tanken är vad den är och får duga.

Re: Donerad Dakota får liv igen (hos en kompis)
Postat: 17 feb 2018, 10:14
av Micke S
posch skrev:
Nya nedre bussningar, dom övre får duga. Det här är ju en Wheeler Dealer renovering, byter inte delar som funkar bara för bytandets skull.

Re: Donerad Dakota får liv igen (hos en kompis)
Postat: 20 feb 2018, 22:47
av Baconpastej
Raketsport skrev:Ja, man får väl se hur däcken ser ut efter ett år i kallgarage.
Jag har använt Deestone däck på mina ciaos och tycker att det är väldigt bra och prisvärda däck som luktar riktigt gummi och inte bara plast.
Re: Donerad Dakota får liv igen (hos en kompis)
Postat: 03 mar 2018, 11:05
av posch

Snabbgashandtag för snabba och riviga starter satt på och ska få fortsätta med det. Satte ett kopplingshandtag upp och ned som frambromshandtag.

Är nu nästan klar. Återstår vajerdragningarna som jag tycker är det krångligaste på renoveringarna. Speciellt hastighetsmätarvajrarna.
Vad har ni för erfarenheter. Jag har flera mopeder där mätarnålen står stilla efter att ha bytt till ny vajer, men funkar med den gamla.
För att de ska fungera måste man korta ytterhöljet.