Thinnertvätt compact avklarat för stunden! va tycks??

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
NiklasHögberg

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ok ok de har ja ju inte ens tänkt på. ska vända rätt den hihi. tack för tipset
johnnyer. för övrigt e ja ganska nöjd me min budget moppe. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
NiklasHögberg skrev:chips o cola. e nykter på heltid ett tag framöver då ja går i väntan att få mitt körkort tillbaka. så de får bli läsk då. hehe. sen ska ja ner o montera verktygslådan den kommer passa fint på moppen!!!
Julmust är gott! Det har jag druckit ikväll.
Väntar på hämtningssamtal från dottern, vet bara inte när :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
NiklasHögberg

pangerva skrev:
NiklasHögberg skrev:chips o cola. e nykter på heltid ett tag framöver då ja går i väntan att få mitt körkort tillbaka. så de får bli läsk då. hehe. sen ska ja ner o montera verktygslådan den kommer passa fint på moppen!!!
Julmust är gott! Det har jag druckit ikväll.
Väntar på hämtningssamtal från dottern, vet bara inte när :wink:
julmust e gott de me haha. så dottern e ute o svirar o pappsen kör, hehe <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
S_Compakt

Re: Kabelränna

Inlägg av S_Compakt »

johnnyer skrev:Hej Niklas blir bra detta . Kabelrännan är vänd åt fel håll smala delen skall vända upp.
Rätt vanligt att den vänds åt fel håll.. :hmm: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo ja e nog inte ensam om att den sitter fel. den satt så när ja köpte den o har ej tänkt på o ändra den. men nu e den rätt monterad på den. tvättade ju fram originallacken på den dessutom. :) :) <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

thinnertvätt!!

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->testade att thinnertvätta lite mer saker på compacten idag o de finns en patinerad originallack under spraylacken i blått. tvättade framgaffelbenen samt lykthuset o listen mellan lykthus o plåten som håller huset. de vart skapligt tycker jag. ser kanske lite lustigt ut me fler färger på den men de duger till ja orkar tvätta bort mer. lägg märke till NOS kröken till skoterett som ligger i bakgrundenpå ena fotot.

Bild Bild Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Huvva :D Ser ju bra ut. Fortsätt med resten nu, det är ju inte så stora ytor på en Compact. <!-- </EdIndex> --></div>
Samuel

Inlägg av Samuel »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jobba på jobba på, nu ska compacten bli grå,
hihi rimmade :D <!-- </EdIndex> --></div>
fd Körmoped
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mmm kommer att fortsätta sakta men säker te ja har en silverfärgad compact. sen ska de på nya dekaler på den o lite små bättring av de mest slitna ställena på den vart ganska nöjd själv med de ja fixade idag. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
2takt68

Inlägg av 2takt68 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Se där ja en till som går in i dimman för att bevara en orginallack :tierdeyes: .Det ser riktigt bra ut kämpa på :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mm man får ta en del i taget man blir lite snurrig mellan varven. haha men ja får ju hyggligt resultat på den tycker jag hehe. hellre en patinerad originallack än den blå spraylacken som e nu. ska sätta nya dekaler bara på den sen tror ja <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser fint ut det där :wink: glädjer mig att du försöker hitta originallacken på den...mycket snyggare med patienterat original än spraylack 8) försiktig med thinnret bara..sätter sig lätt i skallen he-he... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mmm man får ta dee lugnt me thinner. man får ge sig mellan varven me o tvätta. hehe men tids nog e den fram tvättad hehe <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
NiklasHögberg

thinnertvätt klar för ett tag!!

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nu e thinner tvätten klar för ett tag. man blir bra knasig i kapsylen vill ja lova haha men nu e den mesta blå färgen borta. o inte vart moppen speciellt vacker. vet inte hur ja ska göra nu men ja får väl riva eländet o lacka eller köra med den nedmattade silverlacken med märken lite varstans o utan dekaler. . vad tycker ni andra???

Bild

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->helt klart bättre att ha den så istället för den blå spraylacken...men annars är det ju inte så stora ytor att lacka om på en compakt heller...men dom är snygga i silver.. :wink: som du ser så kör jag ju min golden champ med rätt risig lack oxå :)

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Skriv svar