Sida 2 av 2

Re: Mustang 613

Postat: 20 sep 2021, 18:17
av Lolalola
slider_score.gif

Re: Mustang 613

Postat: 23 sep 2021, 15:46
av antote
Har du fått lägga på material vid cylinderfoten?
Förresten ska det sitta m7 i förbanden mellan ram och motor :)
M7x45 med fjäderbricka och mutter funkar fint (om jag minns rätt)

Re: Mustang 613

Postat: 29 sep 2021, 08:59
av Johan_sa
antote skrev: 23 sep 2021, 15:46 Har du fått lägga på material vid cylinderfoten?
Förresten ska det sitta m7 i förbanden mellan ram och motor :)
M7x45 med fjäderbricka och mutter funkar fint (om jag minns rätt)
Har fått göra två saker;
1. Spolportarna på cylindern har en "plugg" alternativt något från gjutformen. Det är en glipa på ca 1mm mellan spolporten och pluggen, denna har jag fyllt igen.
2. På motorblocket, framförallt på vänster block så låg cylinderfoten mot blocket på 0,5-1,5mm. Här har jag lagt på material för att få upp anläggningsytan. Just nu ligger den på ca 2-2,5mm hoppas det inte är för snålt :shock: Annars blir det att göra om :roll:

Re: Mustang 613

Postat: 15 jan 2022, 15:18
av Johan_sa
Dessvärre stött på lite av patrull.

Jobbar med renoveringen av motorn och konstaterat att gängorna är dåliga på vevpartiet. Jag tror att det skall vara m10X1 högergängat, någon som med säkerhet vet?

Yttersta gängorna helt ihop tryckta dessvärre, verkar dock som att man skulle kunna ta ned yttersta gängorna för att få på en mutter.

Re: Mustang 613

Postat: 15 jan 2022, 21:35
av HSE
Gängfil...