Stockis-70

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Re: Stockis-70

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
stockis-70 skrev:Vattenslangsgrönmetallic,18"aphängare 5cm höjd gaffel 3,5hk cyl,14 kugg fram 38 bak. URL=http://upmyphoto.com/img/image.php?imag ... 21_loc.jpg]Bild[/URL]Bild
även hojen i bakgrunden är nice dogbonerisers, 3tum öppen belt jockeyshift, blir nostalgisk har haft en med exakt samma stuk! min hade lite högre styre å sidovagn. <!-- </EdIndex> --></div>
stockis-70

Inlägg av stockis-70 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den svart bakom är en -71 bobber m shovel,stelben,den röda man ser är bara en stockisram utan rova och bakhjul får se va de blir med den.Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bara en undran.
Finns det någon hastighetskod på däcket undet boxen. Ser ju inte ut att få rulla så snabbt precis. Hjullagret får ju också snurra en del. Eller lyfter det hela och bara hänger bakom i högre farter? :hmm: <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
stockis-70

Inlägg av stockis-70 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->typat för 100km/h släpet är helrenoverat förra vintern behöver ej besiktigas åker med som tillbehör då det sitter fast med ett knutkors,tjekiskt PAV40 från 60-talet <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

stockis-70 skrev:Den svart bakom är en -71 bobber m shovel,stelben,den röda man ser är bara en stockisram utan rova och bakhjul får se va de blir med den.Bild
äckligt likt min gamla hoj! som var en -46a ram med en -73a strut m. S&S fugge 3"öppen belt, suicide fotkoppling, jockeyshift, den hade lilla bobtanken med cateyekåpa, mkt. hög sissy, styre + upsweep fishtail handgjorda i rostfritt, flanders risers , bobbad bakskärm, springergaffel m. skärmlöst 21"Avon, fotplattor, visst låter det hyffsat likt din knarr!
min hade svart ram/gaffel cremefärgad tank/bakstänka samt mkt rostfritt.
Dessutom hade jag ett sådant släp på gång men han höll det inte åt mig utan sålde det innan jag hann åka ner. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vilken schysst Bobber du har! :drewl: <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
stockis-70

Inlägg av stockis-70 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->mm men nu är det moppar som gäller här hoppas få med nån kompis till Mellsta träffen har min lumpar kompis i Karlsborg han har en frän moppeBild <!-- </EdIndex> --></div>
Agent.007

Inlägg av Agent.007 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skönt att ljuddämparen inte ens får plats på bild... <!-- </EdIndex> --></div>
2takt68

Inlägg av 2takt68 »

stockis-70 skrev:mm men nu är det moppar som gäller här hoppas få med nån kompis till Mellsta träffen har min lumpar kompis i Karlsborg han har en frän moppeBild
Visst är det sköj med med moppar också :lol: det är många av mina hoj kopisar som har halkat ner i moppeträsket med ett stort flin på läpparna,måste ju säga att du har fått till ett gött stuk både på moppe och hoj. thumb_up <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

stockis-70 skrev:mm men nu är det moppar som gäller här hoppas få med nån kompis till Mellsta träffen har min lumpar kompis i Karlsborg han har en frän moppeBild

Fin form på tanken :D <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->äckligt likt min gamla hoj! som var en -46a ram med en -73a strut m. S&S fugge 3"öppen belt, suicide fotkoppling, jockeyshift, den hade lilla bobtanken med cateyekåpa, mkt. hög sissy, styre + upsweep fishtail handgjorda i rostfritt, flanders risers , bobbad bakskärm, springergaffel m. skärmlöst 21"Avon, fotplattor, visst låter det hyffsat likt din knarr!
.[/quote]

Nä nu tror jag att den gode doktorn börjat rabbla upp alla coola HD-prylar han känner till :lol: :lol: Lite grann som namedropping fast inte... :D <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->nä skärp dig Pärra! :D
Prylarna har ju dessa namn inget jag kan hjälpa.. Har nog någon bild på den om du nu misstror mig..men det är ju på fotografier eftersom det var före datorns intrång. Efter jag kört med den några år så for jag in på trenden med Indian stuket då blev det Brett lågt styre, Indian skärmar,handknackad sidovagn, fransar, läderjobb, å annan lack i turkos/creme med pearl i klarlacken. Kan låta riktigt äckligt men trenderna på byggen går ju i vågor å jag vann faktiskt några utställningar med den. har foto på den med om du är intresserad..fast som mr stockholmare nämnde är ju detta ett moppeforum. <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag med mitt goda namn går i god för min husdoktor - han har...hör o
häpna haft och har någon så ful skapelse i någon mörk o kall boda. 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

dr.novolette skrev:nä skärp dig Pärra! :D
Prylarna har ju dessa namn inget jag kan hjälpa.. Har nog någon bild på den om du nu misstror mig..men det är ju på fotografier eftersom det var före datorns intrång. Efter jag kört med den några år så for jag in på trenden med Indian stuket då blev det Brett lågt styre, Indian skärmar,handknackad sidovagn, fransar, läderjobb, å annan lack i turkos/creme med pearl i klarlacken. Kan låta riktigt äckligt men trenderna på byggen går ju i vågor å jag vann faktiskt några utställningar med den. har foto på den med om du är intresserad..fast som mr stockholmare nämnde är ju detta ett moppeforum.
Haha, jag visste att du inte skulle låta det inlägget komma undan. :lol: Det är ju coolt med såna där flagrisers och beltbobbers :roll:

Nä skämt åsido, jag förstår precis vad du pratar om även om jag inte har nån egen hoj. Gärna nån bild på din prisvinnare. <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->självklart :D kan jag inte låta ett sådant smutsigt angrepp passera :evil: jag är nog den minsta posörbiker man kan tänka. Äger faktiskt inte ett enda attribut/Tshirt mm. på varken HD eller Triumph fastän hojarna står i garaget. Tycker det fjantigaste som finns är när man glider omkring i Bikersutstyrsel å inte ens har en båge. å när man blir anklagad själv för att var den typen då skjuter jag ur mig..ha ha :P

jo jag kan kolla om det går att scannra av ett foto :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar