många mopeder varför ?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
NRoos

Inlägg av NRoos »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Duett_Anders_ skrev:Det är ju mycket lättare att köpa än att sälja har ja kommit på :P
Sant! <!-- </EdIndex> --></div>
almen
Kontakt:

Inlägg av almen »

Amstaff_Loco skrev:
S_Compakt skrev:
Grannen skrev:Vad säger man om ni som har fler än låt säga 25 mopeder då :idea:
När tar suget slut månne - då börsen sinat kanske :lol:
Det är väl pengar tid och plats som avgör
Ja eller barn... för vem vill inte ha den senaste barnvagnen för 10 papp istället för en moppe :shock:
Det heter inte barnvagn det heter pitt-scooter <!-- </EdIndex> --></div>
2takt68

Inlägg av 2takt68 »

Raketaren skrev:kan bara instämma med Carl76 och raketsport som gett en helt riktig bild på varför 8) antalet moppar lär nog räcka till dom flesta som vill ha en kulturmaskin att åka på ,blocket formligen dryper av objekt..... :wink:
Ja mopparna lär ju inte ta slut i det här landet,det gäller bara att hitta dom som är undanställda på logar och förråd om man inte kollar på blocket vill säga.
sen är det ju så att det är förbannat svårt att välja bland alla märken och modeller hällst vill man ju ha en av varje eller?
Jag tror alltid att jag har köpt min dröm moppe men så dyker det upp något annat som man måste ha 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

Amstaff_Loco skrev:
S_Compakt skrev:
Amstaff_Loco skrev:
S_Compakt skrev: Det är väl pengar tid och plats som avgör
Ja eller barn... för vem vill inte ha den senaste barnvagnen för 10 papp istället för en moppe :shock:
Barnvagn köper man inte den får man :lol:
tips.. http://www.crescentbaby.se/compact.html
Sådan har vi :D dom första fick vi men nu börjar jag undra om hon skall öppna barnvagns affär eller nått! å säger man att " jag tänkte köpa en moppe till för du har ju så många vagnar" så får man svaret- Öhh vagnar na e inte till mig utan till barnen :shock: :D
Ohhhh, en sån diskussion ska man inte ge sig in i. Vår första vagn fick vi men när jag sen kom hem med en Brio sittvagn som jag köpte på fyllan på Falumarknaden så fick jag bara pluspoäng :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
bryggaren

Inlägg av bryggaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har sålt några av mina moppar till kompisar till hyfsat pris (jämfört med Blocket odyl.) mot att dom lovat att sälja tillbaka till mig för samma peng om dom tröttnar. På det sättet har jag fler att åka runt med... :D
Gör det ni också, var inte så "egoistiska" med den glädjen det är att ta en tur på gammelmoppen i det vackra sommarlandskapet... Delad glädje är dubbel glädje! 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag är inte sniken för att jag har många moppar. lånar ut dom med full tank och försäkring, ja inte till vem som helst. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Puchlasse
Forumsponsor
Kontakt:

Intressant fråga faktiskt

Inlägg av Puchlasse »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag vet inte exakt hur många moppar jag har, men 6 st ungefär är körbara, några i väldigt fint skick. Håller just nu på att renovera 3 st samtidigt. ( Riktiga vrak, som ger mig massor av roligt jobb).
Jag är ju lite Puch tokig, så det blir mest Puch i mitt garage, och jag har köpt de moppar jag gillar designen på, eller som har nåt annat som gör att jag gillar dem.
Ibland blir det nån moppe som inte används, eller var så kul som jag tänkte och då säljer jag, svårare är det inte.
Jag lånar gärna ut till kompisar som vill ut och åka, och jag håller med de flesta föregående talare, moppar finns i massor, bara ut och köpa för de som vill ha.
Jag tillhör dessutom de ovanliga som tycker att det är bra att fina moppar blir dyra, det gör att det blir ok att kosta på dem en del och moppebeståndet blir bättre.
Lasse <!-- </EdIndex> --></div>
Dakota 66 2 st, 67, 76
Dakota 72, 74 Guld
Dakota 79 660 mil
Alabama 75 280 mil
MC 50 66
Monza M 50, 3 C
Magnum Vit
Sears sabre 400 miles
Dakota 3000
Monza 4 speed 84 397 mil
Racing 74
Colorado Gul och rödbrons
Velux 67
Maxi 79, 90, 90
M125 70
Alabama ljusblå 1962
Nevada 80 röd,
Puch Trail 50 cc 70-talare
Dixie 1963
Mexico 1968
Arizona 76
Montana L
M-50
Zündapp 517 71
Yamaha DT 89
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har också s.k lånemoppar , klart att man vill ha lite kul tillsammans med släkt & vänner. Vill gärna lufta flera vid dom alltför få ggr man ger sig ut på lite längre turer. <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Synd att alla vänliga själar finns så långt bort - här där jag bor så finns
det inte en själ som lånar ut sin pärla... :oops: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi är inte heller snål med mopparna och lånar ut då någon bekant behöver eller tar en tur med vänner utanför mopedkretsen...
Att sälja till våra bekanta som är utan moppe? Nja, dom som vi känner som är utan moppe skulle inte betala 5kr för dom. Dom är helt enkelt inte intresserade av att äga någon moped. De som har intresset köper sig egna. Vad vi vet är ingen vi känner som tycker att vi är snåla och borde sälja till dom istället och skulle dom vara så, då är det väl bara avundsjuka det handlar om?
Mopederna har ju inte ramlat i knä på oss och vi får dom inte gratis heller. Det ligger många-många timmar och mycket pengar bakom samlingen och är man inte bered att satsa den tiden och vill lägga pengarna på annat än mopeder.... ja, då kan man inte klaga på att vissa har fler moppar än andra.

De som klagar på "samlare" är det dom som är helt utan moped eller dom som är "nöjd" med sina 2-3 st? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag köper aldrig fungerande mopeder utan ser det mer som en utmaning att lyckas få ihop ngt som andra gett upp. Dessutom tycker jag att det är intressant med nya utmaningar hela tiden. Därför är det ganska logiskt att jag skruvar i olika fabrikat för att se hur dessa är uppbyggda mm. Å när man som jag köper en racklig moppe så hänger det ofta med ngn ram delar mm. på köpet.
Å det är då man börjar kolla att om jag bara skaffar dom "där" delarna så blir även den ramen en komplett moped. :roll: man hittar då en som säljer rätt bakhjul å sadel & åker dit å kollar..Då visar det sig att hans granne har en gammal halvkomplett Novolette. En sådan har jag ju kåpor till så då köper man den med å den behöver ju bara...osv.

Sedan när man har börjat få en liten samling då kommer man på att om jag bara hittar en till så har jag 1 moppe för varje veckodag så man kan åka måndagsmoped å tisdagsmoped. :D Sen står man där å böjar kolla att om jag bara hittar en -57a så har jag ju faktiskt en av varje årsmodell upp till -60 å det blir ju som en liten serie i mopedens utveckling..ett minimuseum :D
Å en solig sommardag radar man upp alla å upptäcker då att om jag hittar den å den å den så har jag ju dom flesta vanligaste fabrikaten.
Sen kommer man kanske på att börja samla på en serie tex. alla modeller av crescent... :wink:

Men det är tur att man slipper samla är så nöjd med min trio! <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:lol: Ja vad säger man - ni är sannerligen ett ovanligt släkte ni s(v)ammlare :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo det är konstigt hur olika vi är skapta. en del kan inte sälja en enda pryl .
Medans andra inte kan behålla en enda pryl utan säljer vidare allt som kommer i deras väg :lol:
men visst är det tur att alla är olika då kompenserar man ju varann ganska bra :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Synd bara att inte alla räknar det som kompensation :lol: :D :) :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Helt rätt Dr. Novolette! :D
Jag känner mycket väl igen de olika "serierna" man kan få ihop av sin samling om man bara köper den eller den modellen.
De där ramarna man måste komplettera blir ju bara fler och fler... <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Skriv svar