många mopeder varför ?

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
almen
Kontakt:

många mopeder varför ?

Inlägg av almen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Varför har man 10 st mopeder ? räcker det inte med 2-3 st ? Tänk vad många fler det skulle bli som kunde vara med i alla klubbar runt om i Sverige om dessa så kallade samlare sålde några stycken .

Det är ingen kritik utan bara en fråga , Den som har mest moppar när den dör vinner ! :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
carl76

Inlägg av carl76 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jo,har fått frågan själv ibland(även hemma)men köper man nåt man gillar
så vill man gärna ha kvar den,sen ser man nåt mer man fattar tycke för o råkar man köpa den med.Ibland rensar även jag men en del är svårt o göra sej av med. <!-- </EdIndex> --></div>
Letar efter Mustang anaconda, , cross, , cross b och cross special och TT!
äckelpekkasin

Re: många mopeder varför ?

Inlägg av äckelpekkasin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
almen skrev:Varför har man 10 st mopeder ? räcker det inte med 2-3 st ? Tänk vad många fler det skulle bli som kunde vara med i alla klubbar runt om i Sverige om dessa så kallade samlare sålde några stycken .

Det är ingen kritik utan bara en fråga , Den som har mest moppar när den dör vinner ! :twisted:
Du kan få köpa min Jawa om du vill så har jag en mindre och du en till om det känns bättre :D .
Annars tycker jag att carl76 fick till en klockren analys . <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag kan bara hålla med Carl76. Man köper de mopeder man verkligen gillar, och vill ha. Hur många modeller man gillar är ju från person till person. Men vi köper även moppar i delar som gått till slakt och skruvar ihop dom igen. Jag tror nog att utbudet på moppar räcker åt alla, det finns många moppar som inte blir sålda på blocket och dyl. Fler annonser skapar inte fler entusiaster. Det gäller väl bara att vara snabb på det man vill ha.
Eftersom man bara kan köra en åt gången så kan jag inte heller se skillnaden på att äga 3 eller 10.
Å visst är det väl kul att åka på museum och titta på samlingar? <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->För mig är det valmöjligheten att välja hur fort och lagligt man vill köra.

Idag har jag bara 2 körbara mopeder dock, men kommer ha 4 st när jag är klar med det!

Vill man åka fort tar man den snabbaste mopeden (Crescent F50, 100km/h), men den sticker då ut lite mer.

Vill jag inte sticka ut lika mycket och vara lite säkrare för farbror blås ögon, tar jag en slöare moped som ser mer original ut. (Sleeper compact, 70-80km/h).

Sen blir min andra F50 ungefär som Compacten som nu är under renovering.

Den 4:e ska jag försöka stenhårt att hålla originaleffekt i motorn. Kommer bli tufft att hålla :roll: . Men då kan jag åka helt lugnt och slippa vara rädd för farbror blå. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kan bara instämma med Carl76 och raketsport som gett en helt riktig bild på varför 8) antalet moppar lär nog räcka till dom flesta som vill ha en kulturmaskin att åka på ,blocket formligen dryper av objekt..... :wink: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej , vem hade beräknat att man skulle köpa på sig så mkt grejjer , men faktum är att en hobby är nåt som har en tendens att växa.
Alla mopeder har ju sin lilla plats i samlingen.

Rexxy skrev:Crescent F50, 100km/h.
Nu ska du inte vara kaxig för att han skulle ha en gammal Zundapp motor på sin , alla kan inte ha lika bråttom.... :sorry: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

S_Compakt skrev:Nej , vem hade beräknat att man skulle köpa på sig så mkt grejjer , men faktum är att en hobby är nåt som har en tendens att växa.
Alla mopeder har ju sin lilla plats i samlingen.

Rexxy skrev:Crescent F50, 100km/h.
Nu ska du inte vara kaxig för att han skulle ha en gammal Zundapp motor på sin , alla kan inte ha lika bråttom.... :sorry:
Hmm, det lilla missade jag. :roll: zundapp i en F50 är ju feeel. :shock:
Ska vara sachs. :) <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vad säger man om ni som har fler än låt säga 25 mopeder då :idea:
När tar suget slut månne - då börsen sinat kanske :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

Grannen skrev:Vad säger man om ni som har fler än låt säga 25 mopeder då :idea:
När tar suget slut månne - då börsen sinat kanske :lol:
Det är väl pengar tid och plats som avgör <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

S_Compakt skrev:
Det är väl pengar tid och plats som avgör
Ja eller barn... för vem vill inte ha den senaste barnvagnen för 10 papp istället för en moppe :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

Amstaff_Loco skrev:
S_Compakt skrev:
Ja eller barn... för vem vill inte ha den senaste barnvagnen för 10 papp istället för en moppe :shock:
Barnvagn köper man inte den får man :lol:
tips.. http://www.crescentbaby.se/compact.html <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja vi har ju fler än 25... Det sitter inte i antalet för oss utan de modeller som är intressanta av olika anledningar som ex. en tilltalande designen, en intressant historia kring just den mopeden eller varför inte: -"Den är så jäkla ful att vi måste ha den"

Det är svårt att säga varför man samlar, mer än att en del finner nöje i det och andra inte. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Duett_Anders_

Inlägg av Duett_Anders_ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det är ju mycket lättare att köpa än att sälja har ja kommit på :P <!-- </EdIndex> --></div>
Amstaff_Loco

Inlägg av Amstaff_Loco »

S_Compakt skrev:
Amstaff_Loco skrev:
S_Compakt skrev:
Ja eller barn... för vem vill inte ha den senaste barnvagnen för 10 papp istället för en moppe :shock:
Barnvagn köper man inte den får man :lol:
tips.. http://www.crescentbaby.se/compact.html
Sådan har vi :D dom första fick vi men nu börjar jag undra om hon skall öppna barnvagns affär eller nått! å säger man att " jag tänkte köpa en moppe till för du har ju så många vagnar" så får man svaret- Öhh vagnar na e inte till mig utan till barnen :shock: :D <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar