<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag får ta och ringa till honom och fråga om mina funderingar,Men du ska ha tack för dina svar.
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack för alla svar, lutar åt en Bing 15 som Hasse beskriver. Förresten är det någon som har något tips på ett insugsrör som passar denna Bing 15 mot en HVA äggmotor. Puch? Zündapp? Efter lite modifieringar kanske? Eller tillverka ett själv? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Puch har ju samma bultdelning som hva, men de flesta insugsrör som finns är för lite större förgasare än din 15mm...(Det finns till Maxi, men det röret kommer inte att funka.) Sedan är det inte samma lutning på cylindern, HVA lutar mindre än puch vilket kan ställa till det med lutningen på fuggen.. Är inte det enklaste att göra ett eget? Då får du ju det som du vill ha det. <!-- </EdIndex> --></div>
bryggaren skrev:Tack för alla svar, lutar åt en Bing 15 som Hasse beskriver. Förresten är det någon som har något tips på ett insugsrör som passar denna Bing 15 mot en HVA äggmotor. Puch? Zündapp? Efter lite modifieringar kanske? Eller tillverka ett själv?
Titta på insugningsröret för 17mm förg. till puch som finns på www.puchverkstan.se beställningsnummer F-00210. Detta röret passar i bultdelning och sitter helt ok på en flintamotor iallafall. Hur det passar mot din förgasare är en annan fråga... <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen skrev:Många förfäras över att det är så bängligt att köpa från annat land - synd
att det inte finns en manual för alla som vill köpa tex. en sådan förgasare
från tyskland - man måste ju vara it tekniker och språkgeni för att fixa
ett köp - aj sprääken int dötch....tyvärr
Prova Google översätt. Inte perfekta översättningar men man förstår i stort vad som menas. <!-- </EdIndex> --></div>
bryggaren skrev:Hittade denna Dellorto 15 mm på Mohlins, kan det vara något? Någon som har erfarenhet av denna förgasare?
Jag har monterat en av samma modell på en Chappy. Var ingen äkta Dellorto utan en kopia köpt på scooter-dele.dk för 198 danska. Funkade perfekt och hade turen att munstyckena stämde direkt. Jag kan iaf rekommendera den modellen. <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen skrev:Många förfäras över att det är så bängligt att köpa från annat land - synd
att det inte finns en manual för alla som vill köpa tex. en sådan förgasare
från tyskland - man måste ju vara it tekniker och språkgeni för att fixa
ett köp - aj sprääken int dötch....tyvärr
Prova Google översätt. Inte perfekta översättningar men man förstår i stort vad som menas.
Fungerar bra med översättning , tyvärr är det olika kostnader i olika länder och banker <!-- </EdIndex> --></div>