Hem från skolan och lämna ryggsäcken. Sedan raka spåret ut mot macken. Kom fram och upptäckte att det var mycket saker på G i verkstan. Fick hänga med som andrebilschaufför när vi skulle bogsera en Audi 100, som hade dött 7km från macken. Väl tillbaka så var det lugnare i verkstan, och jag kunde börja jobba, dock var lyftarna upptagna och min mekplats fick bli under en Honda Civic som stog upphissad.
Nåväl. Monterade min fina gaffel, och kasserade den som tidigare suttit på samt en annan krockad gaffel. Båda var rejält krokiga och innerbenen är vad som skapat dom övre rören i bakramen. Hittade två snitsigt bockade rör från ett tidigare bygge och fick bocka dom på ett ställe till så blev dom perfekta som undre rören i bakramen. Vad som saknades nu var något att fästa hjulet i. Bankade ur svingaxeln och konstaterade att hjulfästena på den svingen var skrot, precis som resten av svingen.
Istället hade jag två fästen liggande från en tidigare Compactsving. Dessa användes istället.
nu hade jag grejjer till att bygga ihop en bakram. Hjulen riggades upp mellan två plankor. Ca4 timmars vinande kapskivor och sprakande svetsande senare så står den halvfärdig, sadeln är bara dithängd för syns skull och inget är helsvetsat ännu.

Som jämförelse har ni här fyndcompacten. Ganska mycket i sadelhöjd som försvunnit.
Imorron fortsätter äventyret