Väldigt få kan nog lägga handen på hjärtat och säga att dom aldrig custat någon detalj på sin moppe.
Jag hade en Puch förra våren som byttes bort (idiotiskt gjort då det var en duktigt pigg maskin och av ovanliga modellen Montana GL) mot en svart fyrtaktsmullrande leksak med regskylt i arslet (EU-moppe alltså).
Denna maskin var slöare än en Komar, så maskinen byttes mot en på 120cc. Tyvärr stog Harry Haffa utmed skolvägen en dag och den hamnade i statligt förvar i två månader och kom hem med körförbud.
Hade varken tid eller ork att återställa till original för att kunna klara en regbesiktning, så den blev ståendes. Den tidigare forumsmedlemmen "Humbug", visade intresse för hojen. Och antalet bytesförslag jag hann få, har jag tappat räkningen på.
Så kom ett förslag på en ganska skabbig Compact. Med en trepet fläktkyld och 17tums hjul bak skrek hjärnan "1250-1". På bilderna fick jag se detta:

Med en dåres envishet inbillade jag mig att det var en 1250-1, eftersom den hade 17tum bak och högre dämparfästen. Cuppinistyret gjorde inte att hjärnan lugnade sig. Efter lite funderande så bestämde jag mig för följande: Om det var en 1250-1 och skulle gå att identifiera som detta skulle det bli atomrenovering, men det visade sig vara en 1248, med domkraftsvåldtagen sving och ett 17*3,00 Nokian Hakkapelitta Trial monterat. Så, vad göra nu?!

REAL RODS DOESNT SHINE!
Såhär ser då vraket ut just nu. Jag har alltid varit svag för Rat Rods, mattsvart, grundfärgsrött och vita däcksidor är en jäkligt snygg kombination helt enkelt.
Så lite skissande med bläck, åstadkom denna bild:

Efter en datorredigering utförd på mitt eget vis:

Om detta monster blir verklighet är svårt att veta. Först och främst vet jag dock att sadeln ska ner några våningar, och jag ska få motorn att gå ordentligt. Sedan får tiden utvisa hur den kommer se ut i framtiden. <!-- </EdIndex> --></div>