Ta bort styr låset på MCB mopeder.

Original- och bruksrenoveringar samt Custombyggen.
vihan
Inlägg: 177
Blev medlem: 23 jul 2009, 23:00
Ort: Skåne

Inlägg av vihan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Skulle vara kul annars om condrad skulle lägga ut en guide om hur han gör på sina styrlås!

mvh victor <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström
Inlägg: 5405
Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
Ort: Kvicksund

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Villor det är dom små pinnarna som ligger i låset och nykeln trycker på rätt plats, när man skall vrida på nyckeln.
Ostar är delar av villorna så man kan ha samma nyckel till flera moppar och ostarna är där för att någon kan ha en nyckel som går endast till vissa moppar, medans min går till alla.
Ungefär som i hyreshus, alla lägenhets nycklarna passar i entredörren men grannen kan inte komma in till mig.
Pissa någon i ögat = Vara elak mot någon, sarkastsk, eller vara taskig mot någon.
Hur jag gör med låsen, jag råkar ha kassa och brist på tid. Jag borrar ett 6 mm hål genom villorn och kastar låset och stoppar i ett nytt.
Jag har sett flera kan stava fel här på forumet. Jag skrev systen men det skulle vara system. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Aj ajaja nu ser jag inget....det svider i ögonen.... :lol: :lol: :D Ha Ha HA ostar å pastejer de är gejer Hi Hi He He :D :D

Meningen var att lägga ut ett bra tipps utan att någon som inte provat säger att det inte går/funkar typ Conrad + tompa.

Det tycker jag är dålig stil åt andra här på forumet som kanske vill göra på mitt viss!

Sen om dom ändå vill göra som Conrad + tompa gör! Visst kan dom borra å banka sönder styrlåset IAF då.. :? :?

Så pinka på för min del gör det inget Conrad...du sabbar bara för andra :!:

MV En glad å lite tokig typ!!! :D :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan du inte fixa en bild på, när du knackar ut låsspindeln från insidan av ramröret,

jag förstår inte hur du beter dig :?: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:
alf-johan skrev:
Pälle skrev:
Conrad Engström skrev:Vad bra jag kunde läsa utan glasögon. Men faktum kvarstår, jag har lås liggandes som gängan blivit "paj" pga den övningen.
Dessutom har jag grejat med lås en gång i tiden, Sigges Lås i Västerås, en barndomsvänn. Så jag har både villor och ostar liggandes till dom och kan lägga dom på systen om det behövs.
Jag ber om ursäkt om jag pinkade dig i ögat.
Nu har Conrad blitt snurrig, börja prata om ost och villor :D
Conrad ursäkta en yngling men vad är systen :?:
Men Affe, vet du ingenting?
http://skolbibboktips.wordpress.com/2009/07/06/den-femte-systen-av-marten-sanden/
Tack för upplysningen, gud vad man lär sig här på forumet, nu förstår jag så man lägger villor och ostar på en bok :headbang: <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:Kan du inte fixa en bild på, när du knackar ut låsspindeln från insidan av ramröret,

jag förstår inte hur du beter dig :?:
Men du säger ju atrt det går sönder, då borde du veta hur man gör..***L**** :D

Vet inte om jag orkar bry mig i din fråga tompa + lägga ut bilder...ska tänka på saken?? :?:

MVH billykid :!: <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
billykid skrev:
tompa skrev:Kan du inte fixa en bild på, när du knackar ut låsspindeln från insidan av ramröret,

jag förstår inte hur du beter dig :?:
Men du säger ju atrt det går sönder, då borde du veta hur man gör..***L**** :D

Vet inte om jag orkar bry mig i din fråga tompa + lägga ut bilder...ska tänka på saken?? :?:

MVH billykid :!:
Förstår att du inte vill göra det, för då blir du överbevisad. Att din teknik inte funkar. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
tompa skrev:
billykid skrev:
tompa skrev:Kan du inte fixa en bild på, när du knackar ut låsspindeln från insidan av ramröret,

jag förstår inte hur du beter dig :?:
Men du säger ju atrt det går sönder, då borde du veta hur man gör..***L**** :D

Vet inte om jag orkar bry mig i din fråga tompa + lägga ut bilder...ska tänka på saken?? :?:

MVH billykid :!:
Förstår att du inte vill göra det, för då blir du överbevisad. Att din teknik inte funkar.



Du va en dryg människa...tompa. Till att misstro andra. :!:

Kan du inte lista ut hur jag gör…så är du inte vidare smart. staff_italiamac_fastidioso.gif

Tycker att du kan knip igen näbben när du inte vet bättre. :idea:

Börjar tro att du är ???? på riktig nu, men du har väl inget annat å göra…. :D :D

Med vänlig hälsning billykid! :respekt: <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
billykid skrev:
tompa skrev:
billykid skrev:
tompa skrev:Kan du inte fixa en bild på, när du knackar ut låsspindeln från insidan av ramröret,

jag förstår inte hur du beter dig :?:
Men du säger ju atrt det går sönder, då borde du veta hur man gör..***L**** :D

Vet inte om jag orkar bry mig i din fråga tompa + lägga ut bilder...ska tänka på saken?? :?:

MVH billykid :!:
Förstår att du inte vill göra det, för då blir du överbevisad. Att din teknik inte funkar.



Du va en dryg människa...tompa. Till att misstro andra. :!:

Kan du inte lista ut hur jag gör…så är du inte vidare smart. staff_italiamac_fastidioso.gif

Tycker att du kan knip igen näbben när du inte vet bättre. :idea:

Börjar tro att jag är dum på riktig nu, men du har väl inget annat å göra…. :D :D

Med vänlig hälsning billykid!
Tja, du får kalla de va du vill, jag kallar det erfarenhet, men det vet inte du vad det är för nåt. <!-- </EdIndex> --></div>
äckelpekkasin
Inlägg: 240
Blev medlem: 23 jun 2009, 23:00
Ort: Dalom, Sverige

Inlägg av äckelpekkasin »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu ska vi vara, nu ska vi vara snälla..... För att citera en gammal slagdänga. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor
Inlägg: 5000
Blev medlem: 26 feb 2010, 00:00
Ort: Nymans byhåla Uppland, Svergie

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Mycket bra ide mistick_yes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Efter som du är så erfaren tompa varför fråga du hur jag gör :?: :?:

Skickar jag in bild bevis på hur man gör så tror du mig inte IAF...pucko cocos_acc.gif

Redan provat det hur jag får ur låset hellt, inte tusan tror du på det :!:

Du vet ju redan hur man gör ...He He Ha Ha staff_gemini-1.gif <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Inlägg: 2686
Blev medlem: 09 jan 2008, 00:00
Ort: Västerås
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Billykid, ta det lugnt med att säga att folk är dumma!

Försök övertyga dem genom att visa en bild dem vill se, så slipper vi en massa onödig pajkastning. <!-- </EdIndex> --></div>
tompa
Inlägg: 2756
Blev medlem: 07 apr 2011, 23:00
Ort: Nymans Byhåla
Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
billykid skrev:Efter som du är så erfaren tompa varför fråga du hur jag gör :?: :?:

Skickar jag in bild bevis på hur man gör så tror du mig inte IAF...pucko cocos_acc.gif

Redan provat det hur jag får ur låset hellt, inte tusan tror du på det :!:

Du vet ju redan hur man gör ...He He Ha Ha staff_gemini-1.gif
Eftersom jag vet hur man ska göra, så blir jag förbannad på folk som kommer med felaktiga råd.

Det dyker upp såna som dig lite då och då, som gärna vill lära ut, att använda storsläggan eller rörtången, och ta i för kung och fosterland, med bara ett och samma resultat.. prylarna blir till skrot.

dessutom med stora röda bokstäver, vet du vad det betyder på forumspråk?
Nej kunde tro de. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
billykid
Forumsponsor
Inlägg: 3443
Blev medlem: 16 jan 2010, 00:00
Ort: Norra Dalarna

Inlägg av billykid »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Är det jag säger du vet allt Mr. expert. Du verkligen ortoligt ??? om du tror att man kan bara göra på ett vis...
du är lika som mina barn var som trottsiga tonåringar :?: :?: :?: dom hörde inget, såg inget :cry: :cry:
Du är hemskt enkel spårig som en diod som bara går åt ett håll..... staff_italiamac_fastidioso.gif

Skriver detta igen då tompa inte tycks fatta det, använder så lite våld det går, slå försiktigt in låset ca 2mm.
sen slår jag ut det med ett krokigt dorn inne från ramröret.
Och lossnar det inte så får man göra om det flera gånger fram å tillbaks.

TOMPA JAG ANVÄNDER INTE SLÄGGA, RÖRTÅNG, SPET, BORR MM ..MINA LÅS ÄR HELA VID DEMONTERING :idea: :idea:

Vem säger att du kan bestäma vad som går att gör plus vad som är rätt!
Läg ut bild bevis själv + förklaring och låt alla andra bedömma vad dom tror funkar bäst :!: :!:

Denna bild är inte ängnad åt DIODEN utan till alla andra som kanske funderar på hur jag gör! staff_gemini-1.gif staff_gemini-1.gif

Pennan visar hur & lägget, använder ett krokig dorn som jag har,
men har man lite fantasi som borde det gå med nått annat :idea:

PS Nu kommer jag att få höra av tompa att det inte går + att låset blir skrot mmmm staff_gemini-1.gif staff_gemini-1.gif
Att han vet nog minnsam hur man bara kan göra... staff_gemini-1.gif staff_gemini-1.gif staff_gemini-1.gif

Du må vara hur duktig som helst tompa på massa saker men nu är det dags att
du ger dig & ber om ursäkt för dina klumpiga inlägg staff_annoyed


Ber om ursäkt för den stora texten...men vissa ser inte vad jag har skrivit :lol: :lol:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Låst