<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du får nog skruva lite
Kolla om insuget är stängt när överströmmarna börjar öppna. lyft av toppen <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> --> Portarna i cylindern kan juh inte helt plötsligt ändrat sig! har moppen gått bra förut med samma grejor måste det vara nått annat fel som gör att motorn inte orkar upp i varv! fel på tändning, blåst packbox, otät nålventil i förgasaren, packning mellan motorhalvor paj, tändstiftet paj, cyllefotpackning trasig, eller hål i kolvtoppen Och att en trimmad motor sparkar lite bensin bakåt på lägre varv är normalt, det märks inte om den varvar upp som den ska. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har tagit tag i problemet igen, har inte orkat bry mig sen sist.
Va å köpte ny tändspole å konding igen. Får se om de blir bättre.... Går de mäta elgrejerna om de finns några värden???
Som ja kanske berättat tidigare så blir de ju ingen skillnad vare sig ja ökar/minskar brytaravståndet eller vrider på hela tändplattan. Har provat med ett lite längre tändstift men inte heller de gjorde nån skillnad.
Tog ett komp-prov igår å den ligger på 7 kg, de ska väl va rätt så bra?
Får se nu då om de blir nån skillnad när ja byter spole å konding igen. De e ingen som vet om en bing 17 nära Sundsvall som man kanske kan låna n sväng?? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har ja fått till så att moppen går ena dan men inte andra...
Har fått till att justerat tändingen så att den svarar bra på gasen å man hör att den inte missar å så, då funkar den typ en minut nästa dag sen börjar den missa å ger sig på lite fuggesmällar.
Ska provköra den länge till veckan när ja justerat in brytarn igen.... <!-- </EdIndex> --></div>