Sputar bensin...
Sputar bensin...
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Måste kolla om nån vet.
Har ett litet problem, mopeden går igång och går helt felfritt på tomgången. Men när ja gasar så e de precis som om den får för mycke soppa, för om ja tar av luftburken så sprutar de ut bensin. Har flyttat trottelnålen åt alla hål som finns. Men ingen skillnad. Flotören funkar oxå.
Har även ställt om tändningen ett antal gånger men utan reslutat då oxå <!-- </EdIndex> --></div>
Har ett litet problem, mopeden går igång och går helt felfritt på tomgången. Men när ja gasar så e de precis som om den får för mycke soppa, för om ja tar av luftburken så sprutar de ut bensin. Har flyttat trottelnålen åt alla hål som finns. Men ingen skillnad. Flotören funkar oxå.
Har även ställt om tändningen ett antal gånger men utan reslutat då oxå <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De e en sachsmotor med bingförgasare. Den gick bra men sen började den lixom hosta å fräsa precis som om att den dog nån millisekund å sen gick fortsatte den gå.
Men nu går den som sagt bara på tomgången. Å munstycket gör heller ingen skillnad.
Flotören sluter som den ska, för den konade delen ska väl vara mot locket... <!-- </EdIndex> --></div>
Men nu går den som sagt bara på tomgången. Å munstycket gör heller ingen skillnad.
Flotören sluter som den ska, för den konade delen ska väl vara mot locket... <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jo ja har funderat på å byta, men ja måste ju bara få tag på en först...
Ska prova byta kolvringarna först. Inhandlar dom på Fredag.
Huvudmunstycket, finns de fler
? Ja har justerbart, om de nu e de som e huvudmunstycke. Men de blir ingen skillnad alls vare sig ja öppnar eller stänger. <!-- </EdIndex> --></div>
Ska prova byta kolvringarna först. Inhandlar dom på Fredag.
Huvudmunstycket, finns de fler

-
- Inlägg: 1473
- Blev medlem: 27 nov 2007, 00:00
- Ort: Sollefteå
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->De lustiga med allting e ju att den har ju gått jättebra med alla grejer som sitter på nu. Men nu vill den inte alls.
Tändstiftet blir ju blött men de bara sprutar bensin bakåt (fast bara när man gasar)
Ja har blåst rent förgasarn kollat att flotören glider lätt å sitter å rätt håll, ställt in tändnigen så många gånger att ja tappet räkningen (alla tänddetaljer e nya).
Fick ett tips om att kanske den hade sotat igen så att den inte orkade pga de, provade utan krök å ljuddämpare, men utan resultat.
Har fått ett till att de kan va kolvringarna... Ska fixa nya sånna å se då.
Fast bäst hade ju varit om ja kunde prova med en ny förgasare... <!-- </EdIndex> --></div>
Tändstiftet blir ju blött men de bara sprutar bensin bakåt (fast bara när man gasar)
Ja har blåst rent förgasarn kollat att flotören glider lätt å sitter å rätt håll, ställt in tändnigen så många gånger att ja tappet räkningen (alla tänddetaljer e nya).
Fick ett tips om att kanske den hade sotat igen så att den inte orkade pga de, provade utan krök å ljuddämpare, men utan resultat.
Har fått ett till att de kan va kolvringarna... Ska fixa nya sånna å se då.
Fast bäst hade ju varit om ja kunde prova med en ny förgasare... <!-- </EdIndex> --></div>
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
-
- Inlägg: 5405
- Blev medlem: 24 aug 2008, 23:00
- Ort: Kvicksund
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja.
Tag löst flåtörlocket och vänd upponer på det sätt i flåtören och blås underifrån. den skall täta. Men om det är en "kyrkportsförgasare" kan du ha fel flåtörlock, det fins tre olika till Bing.
Skrev tidigare att om det är filat en för hög "lucka i kolven så sparkar den ut vevhustryck bakvägen, kan gå ändra vid högre varv.
Jag har motorer som kräver ett visst varv innan dom slutar spotta baklänges. <!-- </EdIndex> --></div>
Tag löst flåtörlocket och vänd upponer på det sätt i flåtören och blås underifrån. den skall täta. Men om det är en "kyrkportsförgasare" kan du ha fel flåtörlock, det fins tre olika till Bing.
Skrev tidigare att om det är filat en för hög "lucka i kolven så sparkar den ut vevhustryck bakvägen, kan gå ändra vid högre varv.
Jag har motorer som kräver ett visst varv innan dom slutar spotta baklänges. <!-- </EdIndex> --></div>