Sida 2 av 2

Postat: 18 nov 2008, 21:25
av RoRRe
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vi provade med å suga på flotörenlocket, de blev tätt iaf...

Ok, men de blir ju lite svårt å komma upp i varv när man inte kan gasa :D Ja får väl bogsera då kanske :lol: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 19 nov 2008, 22:25
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du får nog skruva lite :wink:
Kolla om insuget är stängt när överströmmarna börjar öppna. lyft av toppen <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 nov 2008, 18:22
av Esso
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Bild Portarna i cylindern kan juh inte helt plötsligt ändrat sig! har moppen gått bra förut med samma grejor måste det vara nått annat fel som gör att motorn inte orkar upp i varv! fel på tändning, blåst packbox, otät nålventil i förgasaren, packning mellan motorhalvor paj, tändstiftet paj, cyllefotpackning trasig, eller hål i kolvtoppen :shock: Och att en trimmad motor sparkar lite bensin bakåt på lägre varv är normalt, det märks inte om den varvar upp som den ska. Bild <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 nov 2008, 21:18
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kan tänkas att det är fel filat, men man inte vill tala om det. <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 20 nov 2008, 21:55
av Esso
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Kan tänkas att det är fel filat, men man inte vill tala om det.
He, kan ju vara så! :mrgreen: <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 04 dec 2008, 16:35
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur blev det ? tog bensinen slut? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 13 dec 2008, 19:56
av hammonddme100
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja, hur gick det ? *nyfiken* <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 29 jan 2009, 19:48
av RoRRe
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har tagit tag i problemet igen, har inte orkat bry mig sen sist.
Va å köpte ny tändspole å konding igen. Får se om de blir bättre.... Går de mäta elgrejerna om de finns några värden???

Som ja kanske berättat tidigare så blir de ju ingen skillnad vare sig ja ökar/minskar brytaravståndet eller vrider på hela tändplattan. Har provat med ett lite längre tändstift men inte heller de gjorde nån skillnad.

Tog ett komp-prov igår å den ligger på 7 kg, de ska väl va rätt så bra?

Får se nu då om de blir nån skillnad när ja byter spole å konding igen. De e ingen som vet om en bing 17 nära Sundsvall som man kanske kan låna n sväng?? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 06 feb 2009, 20:36
av RoRRe
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu har ja fått till så att moppen går ena dan men inte andra...

Har fått till att justerat tändingen så att den svarar bra på gasen å man hör att den inte missar å så, då funkar den typ en minut nästa dag sen börjar den missa å ger sig på lite fuggesmällar.

Ska provköra den länge till veckan när ja justerat in brytarn igen.... <!-- </EdIndex> --></div>