sachsaha = slö..

Tips och frågor. Motorer, reparationer, felsökning, trimning.
Robert1209

Inlägg av Robert1209 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->där sa du nåt faktiskt, det ska rinna fritt nu iaf, men jag vet inte om jag litar riktigt på den där reedventilen faktiskt.. <!-- </EdIndex> --></div>
Ricky

Inlägg av Ricky »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Om inte vinkeln på cylindern i förhållande till vevaxeln är 90 grader, går det inte långa stunden.
Jag har sett dig nämna detta i andra trådar, men förstår inte vad du menar.

Handlar det om att centrum på cylinderloppet inte hamnar som en orginal sachscylinder eller är det själva vinkeln på loppet i förhållande till cylinderfoten?

Funderar på en liknande övning men skulle gärna förstå detta först.

mvh Ricky <!-- </EdIndex> --></div>
Robert1209

Inlägg av Robert1209 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag tror han menar att om distans plattat till ex inte är rak, utan är lägre fram än bakkant så kanske det blir brytningar i staken, jag har ingen aning men ren chansing ? <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Johan Lat

Inlägg av Johan Lat »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hade samma symptom på en moppe och det var tanklocket som var för tätt så det blev vacuum i tanken. <!-- </EdIndex> --></div>
Stolt ägare av: Zündapp KS50-68, KS100-68, KS100-67, GTS50(125cc)-73, KS50-74, KS50-76(org), KS50-76(ren), KS50-76WC, KS50-76WC, K80-80, CS50-81, KS50-81, Mustang Mamba-74, Mustang Mamba-76, Crescent Transport
Robert1209

Inlägg av Robert1209 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kan ju prova att starta utan tanklock.
men jag provade nu att ta bort nålen och den svarade bättre på gasen men den gick ju skit annars. och jag har nålen så högt upp jag kan nu, jag kanske ska sänka den istället ?
just nu kan jag inte heller prova mopeden eftersom den stannar efter ett tag och inte startar sen men det måste vara kondensatorn. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

Robert1209 skrev:kan ju prova att starta utan tanklock.
men jag provade nu att ta bort nålen och den svarade bättre på gasen men den gick ju skit annars. och jag har nålen så högt upp jag kan nu, jag kanske ska sänka den istället ?
just nu kan jag inte heller prova mopeden eftersom den stannar efter ett tag och inte startar sen men det måste vara kondensatorn.
Häng på en kondensator på dödarkabeln (Svarta ifrån tändplattan) och häng fast kondensatorn på något snyggt ställe på blocket utanför. Då kan den inte bli förstörd p.g.a värme. <!-- </EdIndex> --></div>
Robert1209

Inlägg av Robert1209 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->det ska jag göra ! :) [/code] <!-- </EdIndex> --></div>
Robert1209

Inlägg av Robert1209 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ska jag koppla ihop kabeln från tändspolen till den som går till brytarna, och sen kondesatorn på dödar kabeln ?

och är det ingen som har mer förslag på fel som kan va ? :(
jag har hittat ett fel iaf och det är att det läckte bensin ur insuget så ska täta det och se sen.. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Rexxy
Kontakt:

Inlägg av Rexxy »

Robert1209 skrev:ska jag koppla ihop kabeln från tändspolen till den som går till brytarna, och sen kondesatorn på dödar kabeln ?

och är det ingen som har mer förslag på fel som kan va ? :(
jag har hittat ett fel iaf och det är att det läckte bensin ur insuget så ska täta det och se sen..
Ja, dödarkabeln går ju ifrån brytaren. Skarva dit kondensatorn där, och jorda skalet på kondensatorn på motorn. (Köp gärna en kondensator som har fäste, t.ex till en bil.) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fixa insuget så det är tätt. Kolla så det verkligen är tätt överallt! Sen går den som en påse skit om den får alldeles för mycket soppa. Kolla på stiftet, det ska ha en brun nyans. Är det vitt får det för lite soppa, är det svart får den för mycket. Hoppas du får den gå bra så jag får se ett filmklipp när du maxar den :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Robert1209

Inlägg av Robert1209 »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->ah jag ska fixa det efter jul !
stiftet är brunt, och den sotar ingenting så det är nog rätt, men om jag tar ur stiftet och torkar av det sätter i och kickar så blir det bara lite lite fuktigt och den startar självklart inte, så jag måste slå bensin i då startar den direkt, så det verkar som den får för lite :?

det kanske kommer en film sen om den går som jag vill 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hur går det för dig? 8) <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar