Intressekoll klubb för Scoteretter

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
dr.novolette
Ort: Från samma stad som Björn Karlström (ni vet han som designade NV Autopeden & Crescent 2000 mfl..

Inlägg av dr.novolette »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kanske jag får ett il å sätter ihop den plåtren å kör like harley davidson and the marlboro man" 8) <!-- </EdIndex> --></div>
ojelun

Inlägg av ojelun »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Några bilder på pärlan. Den skarpsynte noterar rost på bakdrevet, den har stått still alldeles för länge :(

karossen:

Bild

rovan:

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Såg här att Skoterett mekarna, letade efter små bakdrev. Var hos Rösebäckens cykel och motor i går, det fins 24 kuggars bakdrenv i travar. Enda är att man får borra upp hålen till 7 mm så passar dom.
Kollade med Rösebäckens och de dreven kommer från sån där Chopper, invalidos mopedos. Han var lite osäker på hur det var med borrningen.

Har du testat Conrad och är säker på din sak??

Har inte gärna lust att chansa och köpa ett drev för 360 spänn som inte går att modifiera så det passar.... <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
pangerva
Forumsponsor

Inlägg av pangerva »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Passar dom gamla Monarknav som t.ex Monarscoot?
Centrumhålet ska iaf vara 35mm om jag minns rätt och 5 hålat. <!-- </EdIndex> --></div>
Zündapp 1968 KS50 Super Sport Special
Monarped ombyggd M349F -59
Crescent 1140 Sport -60
Monark med Victoria -60
NiklasHögberg

skoterett klubb.

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->jag är intresserad ifall du skapar en klubb för oss med skoteretter som intresse. mvh Niklas <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
monark 50s

Inlägg av monark 50s »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Pälle skrev:
Conrad Engström skrev:Såg här att Skoterett mekarna, letade efter små bakdrev. Var hos Rösebäckens cykel och motor i går, det fins 24 kuggars bakdrenv i travar. Enda är att man får borra upp hålen till 7 mm så passar dom.
Kollade med Rösebäckens och de dreven kommer från sån där Chopper, invalidos mopedos. Han var lite osäker på hur det var med borrningen.

Har du testat Conrad och är säker på din sak??

Har inte gärna lust att chansa och köpa ett drev för 360 spänn som inte går att modifiera så det passar....
Fasen Jag har redan 24 kuggars... köpte ett 15 drev av Erik Linding för 150:- får se om den blir nå raskare då, för nu med trimmningen så varvar det friskt :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Grannen

skåjter1klubb

Inlägg av Grannen »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om det ska åkas med alabahamaman och Dr så köper jag en för den enda gången det ska crusas, en gång är som bakant ingen gång,alltså
blir det ett onödigt köp för mig - kanske det går att sälja en fullfunkis till Dr?????? snorbilligt.... <!-- </EdIndex> --></div>
KingRadar

Inlägg av KingRadar »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Fick ni ihop någon Skoterettgrupp? Jag har iaf precis införskaffat en Crescent Skoterett och är intresserad av hur ni organiserat er! <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar