Puchsektionen

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag får bekänna färg och berätta att vi ägt en Puch...
Bild

Motor och allt fanns till den. Såldes för x antal år sedan för att finansiera en Crescent. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Raketsport skrev:Jag får bekänna färg och berätta att vi ägt en Puch...
http://img17.imageshack.us/img17/8682/puchracing1.jpg

Motor och allt fanns till den. Såldes för x antal år sedan för att finansiera en Crescent.
(P)uch...
Bra idé att ni sålde den iallafall! <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite sugen e man på en lätt mekad puch maxi....bara för att.... <!-- </EdIndex> --></div>
Skiter i vilket numer, jobba-äta-sova
PipaZ

Inlägg av PipaZ »

Neifelheim skrev:Lite sugen e man på en lätt mekad puch maxi....bara för att....
http://www.blocket.se/gavleborg/Puch_Maxi_1500kr_32343873.htm?ca=13&w=3

:) <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

PipaZ skrev:
Neifelheim skrev:Lite sugen e man på en lätt mekad puch maxi....bara för att....
http://www.blocket.se/gavleborg/Puch_Maxi_1500kr_32343873.htm?ca=13&w=3

:)
Nja, resan är inte värt det....köper hellre ett vrak med skuren motor för ett par hundra....haha. Men först och främst! Bygga choppern klar! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketaren
Moderator

Inlägg av Raketaren »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->he he helt rätt Raketsport att ni sålde uchen för att finansiera en crescent låter som vacker fågelsång i mina öron :whistle2: är ju inte lika smart själv tyvärr har ju behållit mitt dakotavrak.. :mutt: <!-- </EdIndex> --></div>
fordonsparken består av diverse mopeder Crescent,Monark,Puch och Rex.
Bilar. Saab 96-61, Saab 95-68 och en bruxare Saab 9-3 vector sc- 08...
Pop

Inlägg av Pop »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ska klampa ut senare och ta en tur på puch maxi golden shower. Står ute i ur och skur och startar lätt i 25 minus! Grym maskin, den andra puchen med eftermarknads cylinder är det värre med. Den startar bara vid 0 och uppåt.

Bild
Köpte den gula golden shower för 1 tusen kronor, men har också lagt ut säkert 1 tusen till på få den funka, och då hade föregående lagt ut pengar på den också, bl.a. Ny tändplatta och ny koppling. Så ibland lönar sig att köpa lite dyrare, fast då får man även motorn renoverad som man själv vill, för en renovering i 15 åring ögon kan mycket väl betyda att kolvringarna är nya. <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Om man vet om en moped startar vid -25 ... så är man nog en puch ägare statistiskt sett :lol: :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
Neifelheim

Inlägg av Neifelheim »

Pop skrev:Ska klampa ut senare och ta en tur på puch maxi golden shower. Står ute i ur och skur och startar lätt i 25 minus! Grym maskin, den andra puchen med eftermarknads cylinder är det värre med. Den startar bara vid 0 och uppåt.

Bild
Köpte den gula golden shower för 1 tusen kronor, men har också lagt ut säkert 1 tusen till på få den funka, och då hade föregående lagt ut pengar på den också, bl.a. Ny tändplatta och ny koppling. Så ibland lönar sig att köpa lite dyrare, fast då får man även motorn renoverad som man själv vill, för en renovering i 15 åring ögon kan mycket väl betyda att kolvringarna är nya.

Jag klarar inte av o köra puch maxi, men däremot snorlätt och skruva med, även magnum....men är magnum och maxi samma motor? Du verkar ha koll på det så frågan är ställd till POP. :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

S_Compakt skrev:Om man vet om en moped startar vid -25 ... så är man nog en puch ägare statistiskt sett :lol: :lol:
jag har absolut ingen aning om vad du menar. <!-- </EdIndex> --></div>
Pop

Inlägg av Pop »

Neifelheim skrev: Jag klarar inte av o köra puch maxi, men däremot snorlätt och skruva med, även magnum....men är magnum och maxi samma motor? Du verkar ha koll på det så frågan är ställd till POP. :roll:
ja, samma motor, motorn heter E50, finns överallt i hela världen, tillverkas fortfarande under licens av många. sen i amerika finns Za50, 2 växlad halv automat som inte klarar lika mycket effekt pågrund av deras koppling som går sönder. och sen även Z50 motorn, som är 2 handväxlad motor. även den är lite känsligare än E50, men ändå mer hållbar än Za50 eftersom den har vanlig koppling.

ja, dom är snor lätta att mecka med:
Bild
inte mycket där som kan gå fel :wink: inga shyssteringar, shimsningar eller några nållager som ska placerat, utan allt är bara 3 st 6203 och ett 6203nr lager. <!-- </EdIndex> --></div>
Naeri

Inlägg av Naeri »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har haft både en Magnum och en Maxi. Magnumen var min första minicross, fick den när jag fyllde 4. Gick rätt bra när farsan väl pluggade ur den vill jag minnas, bytte visserligen bort den när jag fyllde 8... Sen i 11årsåldern hade jag en exakt likadan som Pops Maxi, guldig o fin. Startade alltid snällt och gick förvånansvärt bra att köra i riktigt djupt vatten, hela motorn under ytan :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
1137 4vxl
1134 HPD4vxl
Vimpel Zündarpeden
1279 EKFobjekt
Användarens profilbild
Puchen
Kontakt:

Inlägg av Puchen »

Forsgren skrev:Min sambo´s 15 års moppe; En prima patinerad orenoverad 2 vxl Puch Florida -64:a (samma prima årsmodel som jag själv & sambon). Fortfarande i hennes ägo. Köres dock av mig och hennes söner.
Fantastisk att köra, tyst å fin å 38 kmh toppfart med 90+ kg förare.
Vilket fantastiskt skick, håll efter den så. Inte många floridor är i orört orignialskick längre, tyvärr.
Raketsport skrev:Jag får bekänna färg och berätta att vi ägt en Puch...
http://img17.imageshack.us/img17/8682/puchracing1.jpg

Motor och allt fanns till den. Såldes för x antal år sedan för att finansiera en Crescent.
Minns du var den hamnade? Lycksele? Det fanns nämligen en Racing -74 (om jag inte missminner mig på årtalet) på blocket i lycksele med motorn i kartong, för nån månad sedan. <!-- </EdIndex> --></div>
Patrik '83. Livin' for speed!
Honda CB 750 '79 Åkafortstormoppe
Gilera Touring '75? Röer å finer!
Ancillotti?/Fantic? Trial 50 '7x, Bushojen.
KTM Comet 504S/Puch 4-vxl '71? Risbusken/Råttsoffan/Sophögen...
Dakota '74 blå, Under långsam renov...
Dakota '72 guld, Väntar på renov...
Saknar: Obegränsat med deg, många puchmodeller, bl.a M50 Jet eller Racing.
Pop

Inlägg av Pop »

Naeri skrev:Har haft både en Magnum och en Maxi. Magnumen var min första minicross, fick den när jag fyllde 4. Gick rätt bra när farsan väl pluggade ur den vill jag minnas, bytte visserligen bort den när jag fyllde 8... Sen i 11årsåldern hade jag en exakt likadan som Pops Maxi, guldig o fin. Startade alltid snällt och gick förvånansvärt bra att köra i riktigt djupt vatten, hela motorn under ytan :shock:
haha, vattenkyld :wink: ja, det enda jag kan tänka mig den tar in vatten är förgasaren om den är otät, och annars om det är tät in till luftfiltret och sen har sin luftslang kvar till filtret, då kan man nästa sänka hela övredelen i vatten :wink: fast... problemet uppstår ju när högsta punkten på motorn när undervatten läge, där sitter ventilen för ventilation till motorn, då kommer det in vatten! <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Lasse väss
Forumsponsor

Inlägg av Lasse väss »

P-plats.se skrev:Ska jag vara ärlig så tycker jag nog att en Folrida är den optimala veteranmoppen.
Går att få lite lagom fart i med god komfort MEN fortfarande ser den ut som en moppe och inte en MC-wannabe...
Här håller jag med till 100% 8)
Dels för att min första helt nya moppe var en Florida, Morsan och jag gick till den lokala moppehandlaren två dagar före 15års dagen med ett vitt kurvert med sparade pengar i å köpte en flång ny röd Florida :worship: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar