Sida 2 av 3
Postat: 19 apr 2011, 10:15
av jonsa99
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den kanske har lite bättre "Backtagnings förmåga"
http://www.youtube.com/watch?v=jKsVOREOWT4 <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 19 apr 2011, 10:20
av 2takt68
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ser ju kanon ut ju är inne på att göra likadant då jag har ett komplett chassi ståendes

.
Du vet väl att växellådan till en treväxlad fot passar rakt av i din tvåväxlade hand om du vill ha treväxlat

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 20 apr 2011, 19:19
av Lolalola
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Schysst film! Jo backtagningsförmågan är... ganska bra, men det hade varit roligare med en extra växel.
Jag får ta mig en titt på det där med växellådan om nåt börjar krångla, kopplingen eller nåt sånt där så jag ändå måste in en bit. Det bär mig emot att riva isär den där fina motorn. Sen så skall jag i ärlighetens namn erkänna att jag knappt har en aning om hur det ser ut där inne. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 24 apr 2011, 16:38
av Lolalola
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag skruvade på ett vanligt helsvetsat Jamarcol idag och jösses en sån skillnad det blev. Backtagningsförmågan på tvåan ökade verkligen så det märktes, varven blev högre, toppfarten förbättrades men framförallt så slapp jag ifrån ett skitfult böjt plattjärn som ljuddämparen hängde i längst bak. Tyvärr så tar det i när man lägger ner åt höger... jag får skaffa ett större framhjul eller en gaffel från en stockholmare eller nåt. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 01 maj 2011, 18:44
av Lolalola
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lolalola skrev:... jag får skaffa ett större framhjul eller en gaffel från en stockholmare eller nåt.
Nej, ett hjul från en E-type. Nu kan jag köra i svår terräng igen!

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 02 maj 2011, 16:41
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lolalola skrev:Schysst film! Jo backtagningsförmågan är... ganska bra, men det hade varit roligare med en extra växel.
Jag får ta mig en titt på det där med växellådan om nåt börjar krångla, kopplingen eller nåt sånt där så jag ändå måste in en bit. Det bär mig emot att riva isär den där fina motorn. Sen så skall jag i ärlighetens namn erkänna att jag knappt har en aning om hur det ser ut där inne.
Det vet du väl Lolalola, det är inte många Zundappägare som vet hur måtåårn ser ut invändigt, när dom aldrig går sönder behöver man aldrig ta isär dom , Thats life

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 02 maj 2011, 20:10
av Lolalola
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Visst är det så, visst är det så...
![[get_real] staff_36-1](./images/smilies/staff_36-1.gif)
<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 02 maj 2011, 20:15
av S_Compakt
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:Lolalola skrev:Schysst film! Jo backtagningsförmågan är... ganska bra, men det hade varit roligare med en extra växel.
Jag får ta mig en titt på det där med växellådan om nåt börjar krångla, kopplingen eller nåt sånt där så jag ändå måste in en bit. Det bär mig emot att riva isär den där fina motorn. Sen så skall jag i ärlighetens namn erkänna att jag knappt har en aning om hur det ser ut där inne.
Det vet du väl Lolalola, det är inte många Zundappägare som vet hur måtåårn ser ut invändigt, när dom aldrig går sönder behöver man aldrig ta isär dom , Thats life

Men visst är det en skön känsla när ett ljuddämparbyte fungerar <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 03 maj 2011, 14:24
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Blev riktigt ball med E-type hjulet. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 12 sep 2012, 20:07
av Lolalola
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
2takt68 skrev:Ser ju kanon ut ju är inne på att göra likadant då jag har ett komplett chassi ståendes

.
Du vet väl att växellådan till en treväxlad fot passar rakt av i din tvåväxlade hand om du vill ha treväxlat

Jag har fått tag på en treväxlad hand-motor från en Roller. Komplett med 4,2 och hela skiten.
Nu skall här köras Monarscoot! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 13 sep 2012, 20:30
av Cobra5000
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Lasse väss skrev:Det vet du väl Lolalola, det är inte många Zundappägare som vet hur måtåårn ser ut invändigt, när dom aldrig går sönder behöver man aldrig ta isär dom , Thats life

A long time ago in a galaxy far, far away...

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 14 sep 2012, 06:08
av Lasse väss
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Cobra5000 skrev:Lasse väss skrev:Det vet du väl Lolalola, det är inte många Zundappägare som vet hur måtåårn ser ut invändigt, när dom aldrig går sönder behöver man aldrig ta isär dom , Thats life

A long time ago in a galaxy far, far away...


...........

................

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 dec 2012, 19:46
av Lolalola
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det var någon som nämnde treväxlat i en annan tråd och själv så blev jag lite inspirerad idag. Min motor var ju tvåväxlad och lite halvbökig att köra så jag har skaffat mig en treväxlad hand från en R50 Roller... Den var orörd och fin och nog aldrig öppnad så jag hoppas att det kommer att flytta på sig ordentligt med grejorna som sitter på.
Motorn ur igen:
Den MYCKET märkliga kickkåpan som tyvärr inte spårar alls med lös-kicken till JLO.
Ett udda Roller-insug som passar ruskigt bra till 17-Bing på Monarscoot.

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 dec 2012, 21:35
av erlan
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->fick du med växelhantaget till motorn . om jag fattat rätt så är det olika växelhandtag till sachs och zyndapp.
erlan <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 28 dec 2012, 21:47
av Lolalola
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det tror jag inte det gör, för på Mustangerna så sitter det ju vanliga såna där som på andra moppar och min kompis som också har en treväxlad han kör med ett från nån flaka. Det borde funka. <!-- </EdIndex> --></div>