Kolvar
- ZVEZDA M50
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej!
Har ingen Sachs själv, men har hjälpt till lite...
Passningen hos kolvbulten på K-Starkolvar är väl tveksam?
Kolvbulten bokstavligen trillar in i kolven, passnimng i lilländans bussning känns oxo "generös med spel".
Kan det vara så att kolven slår i cylinderhuvudet? <!-- </EdIndex> --></div>
Har ingen Sachs själv, men har hjälpt till lite...
Passningen hos kolvbulten på K-Starkolvar är väl tveksam?
Kolvbulten bokstavligen trillar in i kolven, passnimng i lilländans bussning känns oxo "generös med spel".
Kan det vara så att kolven slår i cylinderhuvudet? <!-- </EdIndex> --></div>
kolvar
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den förra kolven var köpt hos en annan handlare och den hade också kolvbult som gick i väldigt lätt.Men var inget missljud vid tomgång.Det är marigt när nya delar inte fungerar som det är tänkt.Men man får vad man betalar.Dom kunde lägga på lite till på priset och göra delar lite bättre.
MVH/Valter. <!-- </EdIndex> --></div>
kolvar
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har haft igång den igen och den fick gå en 15min då försvann tickandet på tomgång.Det är väl för att den vart varm och allt svällde kolvbult osv.
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
(Nej jag behöver inte låna pengar eller annat utan detta va ärligt)
<!-- </EdIndex> --></div>
Jag blir lika imponerad av vissa här varje gång jag loggar in , de e tack vare sådana som dig som man sitter med ett leende på läpparna när man surfar runt på nätet!Conrad Engström skrev:Filar bort gammla stiftet. Borrar nytt hål och tar en eker som är försinkad, alltså inte råstfri, slipar en lång kona på den och slår i den. Men först tar jag batterisyra i hålet och på ekern, då etsar den sig fast. sedan böjer jag ekern på insidan. Men där får den inte vara för lång, för det blir resonans i den och går av. Sist kapar jag av den på utsidan och filar till den så ringskarven passar.

(Nej jag behöver inte låna pengar eller annat utan detta va ärligt)

kolvar
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har idag kollat kolvbulten om den var glapp.Men inget glapp kunde konstaterat.Byte ringar till dom som satt på den gamla kolven som har gått ca 5 mil.Monterat och provkört inget missljud inget tickande ljud hörs.Allså så var det ringarna som gav ett tickande ljud.
Re: kolvar
Då slipper man skriva sådana här trådar...
<!-- </EdIndex> --></div>
Eller så betalar man lite mer, och får nått som är bra på en gång....valter skrev:Men man får vad man betalar.Dom kunde lägga på lite till på priset och göra delar lite bättre.
MVH/Valter.
Då slipper man skriva sådana här trådar...

kolvar
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->VRM Roffe.Jag förstår inte varför du ska hacka på folk som skriver på ett forum om ett problem som man har haft om mopeden.Tycker du att man inte ska skriva om sådana saker som man har haft uppe på forumet så vet jag inte vad ett forum ska vara till?.Jag har träffat många Roffer under mitt liv.Men det finns ingen som kan allt.Så låt tråden vara.
Re: kolvar
Jag vet inte vad du käkade till middag i kväll men var någon stans har jag hackat på folk??
Du beklagade dig över att skräpkolvar är billiga och och tyckte att dom borde kosta mera så man fick bättre kolvar!!??
Jag skrev att det är bara att betala lite mer så slipper du drömma om att ha en bättre kolv än den som sitter i!!
Vad är problemet?? <!-- </EdIndex> --></div>
Valter !valter skrev:VRM Roffe.Jag förstår inte varför du ska hacka på folk som skriver på ett forum om ett problem som man har haft om mopeden.Tycker du att man inte ska skriva om sådana saker som man har haft uppe på forumet så vet jag inte vad ett forum ska vara till?.Jag har träffat många Roffer under mitt liv.Men det finns ingen som kan allt.Så låt tråden vara.
MVH/Valter.
Jag vet inte vad du käkade till middag i kväll men var någon stans har jag hackat på folk??
Du beklagade dig över att skräpkolvar är billiga och och tyckte att dom borde kosta mera så man fick bättre kolvar!!??
Jag skrev att det är bara att betala lite mer så slipper du drömma om att ha en bättre kolv än den som sitter i!!
Vad är problemet?? <!-- </EdIndex> --></div>
-
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->haha humorhörnan 
nej men det dära jobbiga tickande ljudet från cylindern som hörs bäst på tomgång, är vad ja förståt sliten kolvbulstsbussning eller t.o.m. dåligt anpassade kolvar/kolvbultar m.m tex k-star osv?
vad är då bäst av suka eller sachs 41mm kolv till sachs 60cc sukan är iaf billigare, men suka har ju annorlunda kolvringar(kommer inte på vad dom heter) skulle de vara någon fördel? sen är väll måtten på höjden inte exakt samma väll?
Mvh <!-- </EdIndex> --></div>

nej men det dära jobbiga tickande ljudet från cylindern som hörs bäst på tomgång, är vad ja förståt sliten kolvbulstsbussning eller t.o.m. dåligt anpassade kolvar/kolvbultar m.m tex k-star osv?
vad är då bäst av suka eller sachs 41mm kolv till sachs 60cc sukan är iaf billigare, men suka har ju annorlunda kolvringar(kommer inte på vad dom heter) skulle de vara någon fördel? sen är väll måtten på höjden inte exakt samma väll?
Mvh <!-- </EdIndex> --></div>