Raket sport

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
Pierre

Inlägg av Pierre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:shock: :D tänkom man kunde hitta sådant där här omkring i skogarna <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Renoveringsobjekt :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
River

Inlägg av River »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja det var verkligen ett renoveringsobjekt, men skam den som ger
sig. Det går nog att väcka liv i den också, tar bara lite längre tid.

Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jakten på delar går i extrem snigelfart men fick två passade handtag av min kompis som han hade på sin vind...

Samt var inne på återvinningscentralen och spanade och döm om min förvåning när jag fick se ett komplett framhjul med bra däck som fastnade i mitt synfält...... PAX för det.....

Och efter montering av dom "nya" delarna som är lagom slitna satt allt som en smäck.

Ska mopeden slipas ner och lackas.....knappast, vem vill förstöra ett sånt fynd för hur vackert har inte naturens krafter format rostlackeringen

Slipar man den så får man ju aldrig tillbaka samma charm och stil!

Nu saknas bara motor, bakhjul, kedja, sadel, avgasrör, smått och gott samt en stor dos med TÅLAMOD men sen ska Spökmoppen ut på vägarna......

(Sen återstår bara problemet med vilka bromsar man ska ha men med träskor så stoppar man ju det mesta) <!-- </EdIndex> --></div>
bodda

Inlägg av bodda »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->helt rätt :twisted: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Inte ens naturen kan ta död på en Crescent, mycket mindre en helt frisk lyktinsatts, Lycka till med Spökmoppen, hoppas att vi får se bilder när den är på vägen. Mvh Alf-Johan mistick_yes.gif <!-- </EdIndex> --></div>
min avatarbild : är min gamla "SUKA"
FLAK
Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Här är bilder från sommaren när mopeden stod "uppställd" i trädgården.

En och annan bil bromsade in utanför samt vi hade besök av några intresserade som ville kolla in objektet.

Några ville till och med köpa den MEN icke....spökmoppen trivs så bra i vår trädgård.

Bara teoretisk om man så säger om vi nu viskar så inte spökmoppen hör! hur mycket eller lite är den värd mellan tummen och pekfingret......

Något för forumdeltagarna att diskutera.....Men till salu är han INTE!

Undrar vad Antikrundans Peter Plutky skulle säga om man släpade dit den. mefipallina_yahoo.gif

Nåväl...denna skapelse är är den perfekta trädgårdsprydnaden, sen kvittar det vad alla trädgårdsprogram och trädgårds messersmittar tycker.
Bild

Såja inte va blyg nu Spökis du är huvudmotivet och ska ha din plats i solen.
Notera fjädringen som faktiskt funkar och gummit är helt OK!

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Strålkastarringen och stålkastarn har ju ett visst värd :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->:D Jag tycker den är makalös. Det skulle verkligen vara kul om den kom sig ut på vägarna och allt går om bara viljan finns. Snacka om nackvridare! <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Flak, Spöken går inte att värdera !!!dom är heliga !!! Mvh alf-johan :D <!-- </EdIndex> --></div>
S_Compakt

Inlägg av S_Compakt »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ha den som trädgårdsprydnad
men koppla in lyset ... <!-- </EdIndex> --></div>
FLAK
Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Med en dåres envishet hate-wall.gif så ska den en vacker dag ut på vägen om jag så ska sätta en gräsklipparmotor på han........ :shock:

Nja nu får man sansa sig lite, motor med namnet Sachs får det nog bli....
eller Zündapp....Husqvara...möjligheterna sätts ju efter egen måttstock så vi får se...bråttom har vi ju in`t

Med ett sånt här projekt så behöver man ju inte vara orolig att gå in i väggen....för spöken går ju rakt igenom

Å visst är han helig, spökis som nu står inställd på sitt framhjul och ett lånat trasigt bakhjul i väntan på vårsolen. :snooze:

Han får ju inte trilla för då kan man ju skada den fina lackeringen cocos_acc.gif

Vi smider redan planer om hur det kommer att bli på utställning när spökis visar upp sig i all sin......glans?! ja det skulle nog vara glansen från husses leende då!. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Kirre

Inlägg av Kirre »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snacka om patina :D <!-- </EdIndex> --></div>
FLAK
Kontakt:

Crescent 2000

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->En liten annan grej kan ju nämnas.
Min svärfar har ägt en Crescent 2000 en gång i tiden och jag fick några instruktionsböcker från moppar han ägt.

Döm om min förvåning när jag får 2000 modellens instruktionsbok i min hand och ser Spökmoppens siluett å raskt sliter man upp instruktionsbokens sista sida och läser Kristianstad boktryckeri 1956....

Vad är oddsen för det gott folk

Svärfars Crescent köptes i Bergkvara hos
Albert Jonssons cykel och mopedverkstad
och den var röd och fick eftermonterade
fotstöd som lackades i samma röda lack.

Vilka färger hade 2000 modellen?
Såg på historiksidan angående 1956 att den fanns i duvblå och röd, var det dom enda färgerna som fanns?

Vet ju då med säkerhet att Spökis varit duvblå MEN....då får vi ju uppdatera färgkartan för årsmodell 1956 att innefatta även rostbrun....också eller hur!

Tyvärr finns inga foton på den röda om det inte finns på dia så vi ska leta lite så får vi se. <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
alf-johan
Forumsponsor

Inlägg av alf-johan »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Det här börjar bli en rysare Moving on !! mvh Alf-Johan :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar