Raket sport

Tips & frågor. Ram, hjul, däck, lackering dvs allt som rör chassit.
River

Raket sport

Inlägg av River »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Hej! Typ skylten på min raketare -61 står det 1151, men borde det inte stå 1151-1 på min med kromad tank? Varför jag undrar är det så att jag har en ram också med 1151 på typ skylten -61. Om jag skulle söka delar och göra iordningen den så vore det kul att veta om det ska vara hel lackad tank eller kromad.
Bild

Kontakt:

Inlägg av tompa »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Den fina moppen ska inte renoveras, då tappar du all patina som den har, och på bilden kunde inte jag se nåt fel på den :shock: <!-- </EdIndex> --></div>
River

Inlägg av River »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej den ska inte renoveras men den extra ram jag har som också är en -61 kanske jag kommer att söka delar till.

River <!-- </EdIndex> --></div>
Användarens profilbild
Raketsport
Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Snygg sport!
Oavsett om du har en en 1151 eller 1151-1 så står det alltid bara 1151 på typskylten. - 1 betyder bara att den har utrustats med kromade tanksidor och vita däcksidor, vilket du har. Så du kan nog med gott samvete gå vilket håll du vill med ditt andra projekt.

(Puh, jag trodde du skulle renovera den... :shock: ) <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
River

Inlägg av River »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack! Då vet jag att det bara ska stå 1151 på typskylten. Kanske inte är lönt att söka delar till min ram, men man är ju alltid nyfiken om historian från ramen.

Inlägg av Rocket Scientist »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Har du fler bilder på din fina Raketsport? Är lite nyfiken på att jämföra med min! :) <!-- </EdIndex> --></div>
FLAK
Kontakt:

FINA

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Måste bara hoppa in och berömma medlemmen River för den mkt goda smaken av avantar bild.

Fina flaggan vajar med stolthet trots att bensinmackarna las ner för länge sen. <!-- </EdIndex> --></div>
River

Inlägg av River »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Tack flak! Ja det var väl -79 som Fina såldes eller las ner....

Rocket Scientist: Nu är raketaren längst in i förrådet men jag ska försöka möblera om lite så att jag kan ta lite bilder på den.

Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Stämmer precis, Fina startade i Sverige 1955 och las ner 1979.
Pu hu :cry: men vi har ju nostalgi kvar :wink:

Åsså låter det som du får tänka om lite för racketaren hör inte hemma i förrådet utan ska stå uppställd i vardagsrummet till allmän beskådan och din belåtenhet , trots dödshot från eventuell livskamrat.... <!-- </EdIndex> --></div>
River

Inlägg av River »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Lite bilder dock inte dom bästa eftersom det är lite trångt.

Bild

Bild

Bild

Bild
Den bästa Älgläppen

Bild
Den är guld värd, känns som om den kom från fabriken igår
när man kör den.

Bild
-58 lite service.

Bild
-58 som jag söker delar till.

Bild
-62 som jag söker delar till.

Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Kanonmoppar speciellt roligt med 2000 modellerna då det är min klara favorit

har själv ett "objekt" som är en 2000 från 1956. <!-- </EdIndex> --></div>
River

Inlägg av River »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja 2000 modellerna är ju verkligen härliga moppar, men också
älgläppen och vilken framskärm......grymt

Site Admin
Kontakt:

Inlägg av Raketsport »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag lite extra glad över att se Älgläppen. Det finns inte så gott av dom idag.
Snygg "Stummis", lyxigare modell! Men alla Crescenter är snygga, speciellt Nymanstillverkade. <!-- </EdIndex> --></div>
//Jossan
Josefine Andersson
River

Inlägg av River »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Flak har du några bilder på ditt objekt crescent 2000.
Det är alltid kul att se på andras 2000.

Kontakt:

Inlägg av FLAK »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Vill du verklig se den....ja jag varnar känsliga tittare samt forumets etiska råd......
Denna sak, tingest, kort sagt skogstroll hittades av oss när vi var ute på ett safari för att spana in nya objekt, då vi samlar på skrotbils upplevelser i skog ock mark.

Den låg i en hög med lämpat skrot mitt i skogen och plockades med hem till mitt garage för att spana hur den egentligen såg ut.

Efter mycket spanande och hjälp från Josefine (Raketsport) att datera den med hjälp av ram nr så spred sig ett brett leende på oss. läs mig då kompisen inte var först att hitta den och allt man hittar först tillfaller ju upphittaren.
Vem ägde mopeden? inte en aning men vi frågade skogsmulle om han ville ha kvar den men han sa att han går hellre än att åka moppe....

Moppen döptes med rask takt till SPÖKMOPPEN då utseende passar liksom,
nåväl här kommer bild så håll i Er eller sätt Er ner....

Bild <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar