<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Passar inte kedjeskyddet (både rören och plåten samt fästet på hjulet) från monark/Monarped med Hva Flinta, typ 1243 och 1283? <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->tack.. vill ju ha kromade skärmar men vet inte om det finns att få tag på nya.dom i katalogen från nordscand står att dom e till compact.jasså det lät ju inte kul ja blev så glad när dom sa det måste ju ha ett kedjeskydd det stänker olja som fan... kan man göra om nåt från nån annan modell ? <!-- </EdIndex> --></div>
vodka skrev:Gummirören är specifika för just den modellen och är oerhört svåra att hitta, fästena är annorlunda än andra raketarna plåtbiten runt bakhjulet passar från tex qvarna tror även att plåt fästet som sitter på bakhjulet passar från flera modeller. Har jagat nos i flera år har bara den ena på hyllan jagar den andra har satt dit dom jag har nu hjälpligt dvs. klämsa i motorn och bak
Jag har en 1174 nu, och det ser ju likadant ut, dock saknar jag undre plaströret på den. Men har jämfört med dom jag har till Monark/Monarped, dom som kommer från 1241/1231 (och det är ju samma på alla med såna kedjeskydd från 61) ser likadana ut, möjligen kanske at det är annan vinkel i änden mot motorn, men det är ju isåfall inget som gör nåt, längd och fäste är samma. Plåten på bakhjulet är även den samma.
Rören från tidigare Monarped (349F som jag ha rliggandes) har inte samma fäste, men i övrigt ser rören likadana ut. Och fästet är ju bare en plåtbit som är fastnitad, inga problem att göra själv. <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ok men är det så så e det ju kanon. Ska kolla
Upp det imorrn när ja ska shoppa lite delar igen:) <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->man kan ju ha fast man vill ha ett bättre inte lätt alls att hitta delar till raketare tycker ja.. <!-- </EdIndex> --></div>