<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Idag kom ett paket med bl.a däck,bensinslang,filter,vajrar,gummin och lite annat småplock.
Saknades dock en packning som skulle varit med packningssatsen men vi får hoppas den skickas snarast.
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nu är den nästan klar.
Väntar på ett par motordelar så motorn kan sättas ihop och monteras på moppen.
Ny lack,nya däck och slangar mm gör lite skillnad.Fick även tag på ett äldre baklyse som passar bättre än det stora som satt på vid inköp.
Hoppas kunna lämna över mopeden till farsgubben nästa helg .
Peppes Bodega skrev:Idag kom delar från "NiklasHögberg" så motorn äntligen blir komplett.
Snabb,billig frakt och trevliga samtal
Ett stort tack till Niklas!!!
det var så lite så. skoj att man hade delar som kommer tillanvändning. kunde ju lika gärna kastat dem om man haft otur. nu hoppas vi motorn kommer igång snart!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har hittat lösningen på bussningen till kickaxeln, tror den pressats ut när kickaxeln gick sönder <!-- </EdIndex> --></div>
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Saknar nu bara packningen vid kickaxeln.Tyvärr restnoterat när jag beställde de andra packningarna.Köper gärna en sån packning/tätning om någon har en över.
Men snart är nog motorn klar för start. <!-- </EdIndex> --></div>
Peppes Bodega skrev:Saknar nu bara packningen vid kickaxeln.Tyvärr restnoterat när jag beställde de andra packningarna.Köper gärna en sån packning/tätning om någon har en över.
Men snart är nog motorn klar för start.
är det den tunna packboxen som sitter vid kickaxeln?? skulle ev kunna ordna en åt dig till nästa vecka kanske! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kan du ta med dig kicken till jobbet imorgon,skulle behöva den för att prova så det funkar. <!-- </EdIndex> --></div>