Sida 2 av 2

Postat: 06 jul 2011, 17:59
av patrikh
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Du får inte ge upp för lite motgångar, vore ju asballt med en 76cc sachs!

Ser också att cylinderkjolen är för tunn för att svarvas ner.. hur mycket måste du ta ur blocket för att den ska passa? Kanske går att lägga till lite kemisk metall om det blir för lite packningsyta, dom är ju inte så kul o svetsa i sachsblocken..

Och hur mycket diffar det för bulthålen? Tror du det går att slipa upp dom lite bara? <!-- </EdIndex> --></div>

Postat: 06 jul 2011, 18:22
av 56:an
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
patrikh skrev:Och hur mycket diffar det för bulthålen? Tror du det går att slipa upp dom lite bara?
Jag tror det är just där det skiter sig. Det är ju trångt om plats redan i vanliga fall. Bultarna måste nog flyttas ut några millimeter och det är ju inte alldeles enkelt.

Skulle tro det kan vara lönande att söka på motorsågssidan, och då bland riktigt gamla motorsågar för att hitta lämplig cylle för ändamålet. Typiskt för motorsågar är ju att det ska vara så smått som möjligt så onödigt stora flänsar slipper man nog där men sedan är det höjder, portar och annat som ska stämma överens. <!-- </EdIndex> --></div>