<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
patrikh skrev:Jag antar att den är lite vassare/större borr eftersom du vill ha på den cyllen?
Lägg gärna upp lite bilder

Inte vassare men lite starkare önskas. Fördelen som jag ser det är att effekten ökar fastän med bibehållet varvtal.
Sachs Stamo 75 ger 2,5 hk vid 4500 r/m i toppeffekt vilket är ungefär samma varvtal som en otrimmad moped.
Den kontinuerliga effekten, alltså tillåtet effektuttag vid ex. båtdrift är 1,75 hk vid 3000 r/m. Vilket också är ett vanligt varvtal för ex. vis ett elverk.
Fördelen, som jag ser det, är att mopeden kommer låta otrimmad men den är i själva verket 3 x standardeffekten (3x0,8=2,4).
Jo, det kommer bilder men displayen på digitalkameran har pajat så dom kanske inte blir så bra.
Lite synd att "bolt on" planerna gick om intet för en av cylindrarna med kolv är som ny.
Den andra glappar kolven rejält i cylindern. Det är motorn till en jordfräs och de fick ofta leva ett hårt liv i handelsträdgårdar och liknande. Det är också ogynnsam miljö då dammet från jorden ryker rejält om det är torrt. <!-- </EdIndex> --></div>