Sida 2 av 4
Postat: 25 dec 2011, 22:49
av Conrad Engström
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Just ja 3 bilar och 30 moppar. Bilen, vår gamla Volvo 850 från 96, den bara går och behöver endast nya bromsar bak till varje besiktning. Sedan glömde jag stormoppen Ducati 750 och Honda CB 400 N. Dessutom har jag den ryska trehjulingen med 200 cc motor. Inspiration fins här i alla fall, men tid? <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 25 dec 2011, 23:14
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:Just ja 3 bilar och 30 moppar. Bilen, vår gamla Volvo 850 från 96, den bara går och behöver endast nya bromsar bak till varje besiktning. Sedan glömde jag stormoppen Ducati 750 och Honda CB 400 N. Dessutom har jag den ryska trehjulingen med 200 cc motor. Inspiration fins här i alla fall, men tid?
jo familjebilen behöver sällan kärlek den går o går. en volvo 855 från 95 som sköter sig bra. men vauxhallen skall få lite nya tätningar i huvudbromscylindern innan våren. i och för sig inge konstigt med de då inget sånt bytts sen 1964. lägger mer pengar o energi på den än volvon då volvon e en så tråkig bil. flakisen skall endast ha ny kondensator. sen de 2 andra mopedobjekten har nu bara blivit stående. slut på tid och energi. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 dec 2011, 00:06
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Byter du bromsar bak till varje besiktning?

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 dec 2011, 00:16
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Byter du bromsar bak till varje besiktning?

hur man än gör så har 850 en förmåga att ha ojämn bromsverkan bak. oken bak e värdelösa vill ja påstå. de har en förmåga att fastna om man inte bromsar rejält ibland, de har så liten verkan bak att de fastnar sen blir de ojämnt bara att riva isär smörja o i me nya belägg så e de bra sen en tid. o till varje bes e ju lagom o ha isär de hela. då blir de ju årlig kontroll. vilket passar bra tycker ja. vad conrad tycker vet ja ej!! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 dec 2011, 01:08
av Puchen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Brukar försöka ta mig ut i garaget de tillfällen då man känner att lusten och viljan finns. Sommartid blir det ganska ofta, vintertid mer sällan pga det är dåligt isolerat. Det mesta går iofs att göra i verkstan på jobbet utanför arbetstid också. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 dec 2011, 09:41
av selma
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tror ingen är toksugen på att renovera hela tiden,man gör nått ryck då och då när man är sugen.Det spelar väl ingen roll hur fort renoveringen går,bara man har
kul under tiden.
Jag tror det vanligaste felet många gör är att dom river isär hela moppen,hittar fler saker som behöver åtgärdas.
Inser att det kommer att kosta mer än vad som var tänkt från början,toktröttnar.
Det är dom mopparna man vill åt,det är oftast dom som är fynden

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 dec 2011, 09:48
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
selma skrev:Jag tror ingen är toksugen på att renovera hela tiden,man gör nått ryck då och då när man är sugen.Det spelar väl ingen roll hur fort renoveringen går,bara man har
kul under tiden.
Jag tror det vanligaste felet många gör är att dom river isär hela moppen,hittar fler saker som behöver åtgärdas.
Inser att det kommer att kosta mer än vad som var tänkt från början,toktröttnar.
Det är dom mopparna man vill åt,det är oftast dom som är fynden

då e nog min monarscoot en sån moppe ni vill åt om det nu e fynden. haha <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 dec 2011, 10:00
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag tycker det borde va rätt lika bromsar på första v 70in och 850. Nu när jag tänker efter så har ju även äldre bakhjulsdriva volvobilar liknande. Vad jag tycker i alla fall. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 dec 2011, 10:03
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
SachsMekarn skrev:Jag tycker det borde va rätt lika bromsar på första v 70in och 850. Nu när jag tänker efter så har ju även äldre bakhjulsdriva volvobilar liknande. Vad jag tycker i alla fall.
jo o de e ju samma skit där på tidiga v70. de har klenare verkan bak verkar de som vilket får kärva ok som påföljd. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 dec 2011, 10:18
av Grannen
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag hittar motivationen genom att sätta mig ner en liten stund,vila mig i form typ

Då allt faller på plats tar jag på mig skorna,går ut till traktorn - klappar om den lite

å vips så kommer motivationen krypande å jag kan göra vad som behagar flera minuter framöver

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 dec 2011, 10:26
av SachsMekarn
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har aldrig haft problem med dessa bromsar

<!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 dec 2011, 12:01
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->suttit o funderat en stund nu. fasen vet om man ska avyttra scooten o maxin o försöka fynda en compact!! tanken är väl kanske dum men en compact vill ja ha igen!! <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 dec 2011, 21:03
av HUSQVARNA SPORT
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Ja köp ett nytt objekt de piggar alltid upp men sälj inte du bara ångrar dej. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 dec 2011, 21:20
av NiklasHögberg
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
HUSQVARNA SPORT skrev:Ja köp ett nytt objekt de piggar alltid upp men sälj inte du bara ångrar dej.
blir att avyttra på ngt vis. skall finna en bra compact att koncentrera mig på har ja tänkt. <!-- </EdIndex> --></div>
Postat: 26 dec 2011, 22:22
av Neifelheim
<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nicke, jag känner igen det där, har haft mer eller mindre motivationsbrist senaste tiden, men sen jag började umgås med syrrans kille, så lär man sig att allt tar tid, och max ha 2, kanske 3 projekt, så om 1 strular, så tar man nr2 osv.
han är min inspirations källa iaf, bygger dom sjukaste saker av det som finns runt hörnet. <!-- </EdIndex> --></div>