Hur finner ni motivation till era projekt?!

Här kan vi snacka om allt som inte passar in på övriga kategorier t.ex nytt moppeköp
NiklasHögberg

Hur finner ni motivation till era projekt?!

Inlägg av NiklasHögberg »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->hur finner ni andra motivatipon till att pyssla om era mopeder?? för mig har den fullständigt försvunnit. vet ej varför! har ju bara lite smått kvar för o få rull på scooten men finner inte gnistan att fixa den! maxin skall bara tvättas få nytt bakdäck sen är den i det närmaste klar!! men inget händer!! <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Conrad Engström

Inlägg av Conrad Engström »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->När det blir krav på att göra färdigt, då tappar man lusten. Eller när det inte blir riktigt bra som man vill ha.
Ställ skrotet åt sidan en stund och gör något annat.
För min del har jag en massa ved att ta reda på och en hel tomt att pyssla med. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->
Conrad Engström skrev:När det blir krav på att göra färdigt, då tappar man lusten. Eller när det inte blir riktigt bra som man vill ha.
Ställ skrotet åt sidan en stund och gör något annat.
För min del har jag en massa ved att ta reda på och en hel tomt att pyssla med.
okej får kanske köpa ngt annat att greja med.haha- sugen på ett komplett objekt att helrenovera men den skall sitta ihop innan man plockar ner den så ja vet att delarna hör ihop. för det har vart största problemet med scooten att den troligen kompletterats ngn gång sen 60 talet vilket gjort att delar haft mystisk passform. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
Lolalola
Moderator

Inlägg av Lolalola »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nej jag har tappat lusten tämligen totalt med min 517 och jag visste att det skulle bli så. Originalrenoveringar är inte roligt. Det finns ju inte utrymme för några direkta improvisationer, och även om det gör det så är det bara onödigt eftersom rätt grej ofta finns runt hörnet eller går att beställa för en mindre summa. Det är ju bara att skruva ihop skiten liksom. Ja, om man inte har hängt upp sig på en motorvinkel som jag har gjort alltså...

Nä man behöver ett brejk. Svetsa fast nav från en bil för att kunna använda fläskiga nödhjul bak på en Monark Senior eller nåt. Med navkapslar på. <!-- </EdIndex> --></div>
Pälle

Inlägg av Pälle »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Nä, det där med inspiration det är svårt. Oftast finns den när tiden saknas... och tvärtom. Ibland tvingar jag mig ut i garaget för att pula med något och rätt så ofta så kommer inspirationen farandes.

Någon sa att samma sak kan gälla det här med sex efter några år tillsammans :wink:

Är ledig till veckan så jag tänkte nog tvinga mig ut och blästra lite Zündappdelar till kommande projekt. <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->kanske skulle annonsera skrotet som de står så e bekymret borta!! haha <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

NiklasHögberg skrev:kanske skulle annonsera skrotet som de står så e bekymret borta!! haha
Ja vad det gäller Maxin iallafall :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Pälle skrev:
NiklasHögberg skrev:kanske skulle annonsera skrotet som de står så e bekymret borta!! haha
Ja vad det gäller Maxin iallafall :roll:
den står längst in i förrådet nu o kan stå där. sälja scooten kanske o lägga mopedandet på hyllan. flakisen behöver friskvård till våren också. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

NiklasHögberg skrev:
Pälle skrev:
den står längst in i förrådet nu o kan stå där. sälja scooten kanske o lägga mopedandet på hyllan. flakisen behöver friskvård till våren också.
Ähhh, det där har du provat förr och se hur det gick.... <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Pälle skrev:
NiklasHögberg skrev:
Pälle skrev:
den står längst in i förrådet nu o kan stå där. sälja scooten kanske o lägga mopedandet på hyllan. flakisen behöver friskvård till våren också.
Ähhh, det där har du provat förr och se hur det gick....
sugen att köpa husvagn eller ngt annat o mixtra med. hitta en billig cabby på blocket här i stan hehe eller så köper ja väl någon mer moped o ställa ivägen i förrådet, <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Pälle

Inlägg av Pälle »

NiklasHögberg skrev:
Pälle skrev:
NiklasHögberg skrev:
Pälle skrev: Ja vad det gäller Maxin iallafall :roll:
sugen att köpa husvagn eller ngt annat o mixtra med. hitta en billig cabby på blocket här i stan hehe eller så köper ja väl någon mer moped o ställa ivägen i förrådet,
Rullande masonithydda :shock: bara mögel o elände :lol: <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

Pälle skrev:
NiklasHögberg skrev:
Pälle skrev:
NiklasHögberg skrev: den står längst in i förrådet nu o kan stå där. sälja scooten kanske o lägga mopedandet på hyllan. flakisen behöver friskvård till våren också.
sugen att köpa husvagn eller ngt annat o mixtra med. hitta en billig cabby på blocket här i stan hehe eller så köper ja väl någon mer moped o ställa ivägen i förrådet,
Rullande masonithydda :shock: bara mögel o elände :lol:
jo de kanske e på de viset. ne de blir ingen vagn. möjligen sälja mopeder sen kanske köpa ngt annat viktigare. <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
ilo55cc

Inlägg av ilo55cc »

jo de kanske e på de viset. ne de blir ingen vagn. möjligen sälja mopeder sen kanske köpa ngt annat viktigare.
Och vad skulle kunna vara viktigare? :D <!-- </EdIndex> --></div>
NiklasHögberg

ilo55cc skrev:
jo de kanske e på de viset. ne de blir ingen vagn. möjligen sälja mopeder sen kanske köpa ngt annat viktigare.
Och vad skulle kunna vara viktigare? :D
diverse delar till veteranbilen bland annat. sen ska ju flakisen servas rejält om några månader, sen har man ju en vanlig familjebil o hålla liv i dessutom <!-- </EdIndex> --></div>
Min veteranpark
Ford Anglia 101E 1957
Crescent compact 1248
Användarens profilbild
SachsMekarn

Inlägg av SachsMekarn »

<div class=KonaBody><!-- <EdIndex> -->Jag har ju bara 3st bilar och 2st mopeder som skall fixas. Varför köper man inte en bil som inte behöver fixas :roll: <!-- </EdIndex> --></div>
Skriv svar